احتمال شیوع موج جدید کرونا و قرار گرفتن ۲ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز

هفته گذشته برای نخستین بار ۲ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند و مسوولان هشدار دادند احتمال شیوع موج جدید کرونا در این استان وجود دارد بر این اساس ایلام نیز باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بر اساس تحلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه استان‌ها به یک شکل گرفتار کرونا خواهند شد بر این اساس ایلام نیز باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند.


در حال حاضر ایلام به همراه چند استان دیگر کشور دارای کمترین موارد ابتلا به کروناست اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان‌های سفید نباید دلخوش باشند و خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده کنند.


برگزاری نماز جمعه بعد از گذشت چهار ماه وقفه به علت شیوع کرونا در ایلام و افتتاح طرح‌های راهسازی توسط رییس جمهوری به وسیله ویدیوکنفرانس از مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته بود.


دستگیری اعضای فرقه ضاله توسط اطلاعات سپاه، کشف یک غار جدید در شهرستان ملکشاهی، گذشت اولیای دم چرداولی از اعدام قاتل، انتخاب ۱۲ طرح شاخص برای تکمیل در سال جهش اقتصادی و برگزاری یادبود متوفیان پیش از برگزاری نماز جمعه از دیگر وقایع خبری استان در تاریخ ۲۴ تا ۳۰ خردادماه بود.


اجرای طرح کمند ویژه دانشجویان دختر در دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه پایلوت غرب کشور، کمک خیرین مقید پاریس به ایتام استان ایلام، هشدار دانشگاه علوم پزشکی به افزایش ابتلای مردم به ویروس کرونا، درگذشت پدر سرداران شهید چناری، بازگشایی مهدهای کودک، ساخت مستند فرش دستباف نیز از جمله اخبار هفته گذشته استان بود.


استاندار: احتمال شیوع موج جدید کرونا در ایلام وجود دارد


استاندار ایلام گفت: استان ایلام هنوز وارد پیک ابتلا به کرونا نشده است اما احتمال شیوع موج دوم این ویروس در استان وجود دارد بنابراین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پایبندی به پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.


قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به وضعیت قرمز سه استان همجوار ایلام شامل کرمانشاه، لرستان و خوزستان، بازگشایی صنوف و باشگاه‌های ورزشی و همچنین آغاز فعالیت مرز تجاری مهران و تردد کامیون‌های ترانزیتی امکان افزایش ابتلا به کرونا در استان دور از انتظار نیست.


ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس تحلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه استان‌ها به یک شکل گرفتار کرونا خواهند شد بر این اساس ایلام نیز باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند.


دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایلام به همراه چند استان دیگر کشور دارای کمترین موارد ابتلا به کروناست اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان‌های سفید نباید دلخوش باشند و خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده کنند.


۲ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت ۲ شهرستان این استان از نظر افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.


دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در کارگروه مجازی اطلاع رسانی و تبلیغات کرونای استان ایلام اظهار داشت: وضعیت شهرستان های بدره و آبدانان به دلیل افزایش شمار افراد بستری و مبتلا به کرونا به حالت قرمز درآمده است.


وی افزود: اکنون وضعیت استان های همجوار ایلام از نظر ابتلا به کرونا خوب نیست و استان ایلام هم دست کمی از آنها ندارد.


اعضای فرقه ضاله در ایلام دستگیر شدند


فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: اعضای تشکیلاتی یک فرقه ضاله در استان با حکم قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شدند.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روابط عمومی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه اظهار داشت: اعضای این فرقه مبادرت به تبلیغات گسترده در فضای حقیقی و مجازی و برپایی تجمعات غیر قانونی در یکی از شهرستان های استان می کردند.


امام جمعه ایلام: کرونا توان مدیریتی ایران را به جهانیان اثبات کرد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملکرد مجموعه ارگان های مسوول در ستاد مبارزه با کرونا بار دیگر توان مدیریتی نظام را در مقابله با بحران ها بهجهانیان اثبات کرد.


حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نخستین نماز جمعه شهر ایلام پس از رفع محدودیت های ناشی از شیوع کرونا با تسلیت به خانواده هایی که طی چهار ماه گذشته عزیزان خود را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند، اظهار داشت: اعضای ستاد کرونا کشور و استان و در راس آنها کادر پزشکی و پرستاری و بهداشتی با مجاهدت های خود حماسه بزرگی آفریدند و بدون شک در نزد خداوند متعال ماجور خواهند بود.


مراسم یادبود درگذشتگان در نخستین نماز جمعه ایلام بعد از کرونا


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: مراسم یادبود درگذشتگان در نخستین نماز جمعه ایلام پس از شیوع کرونا برگزار می‌شود.


حجت الاسلام محمدصادق پیمایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین فردا جمعه پیش از خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی و وحدت بخش نماز جمعه در محل مصلای امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: این آیین از ساعت  ۱۱:۳۰ روز جمعه تا ساعت ۱۳:۳۰ پیش از خطبه‌های نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.


نماز جمعه در ۸۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود


معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه هفته جاری در ۸۰۰ نقطه کشور اقامه خواهد شد.


حجت‌الاسلام و المسلمین علی نوری روز سه‌شنبه در آیین معارفه رییس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ایلام افزود: نماز جمعه تا هفته گذشته در ۵۷۸ شهر کشور اقامه می‌شد و از هفته جاری در  ۸۰۰ شهر و از ششم تیرماه نیز با ظرفیت کامل به غیر از شهرهای قرمز اقامه خواهد شد.


آغاز بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی ایلام با حضور رییس جمهوری


آیین بهره برداری و کلنگ زنی از ۱۰ طرح مهم عمرانی حوزه راه و شهرسازی استان ایلام روز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری آغاز شد.


این طرح ها به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی شدند.


ابن پروژه ها شامل هفت هزار میلیارد ریال پروژه افتتاحی، ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه تکمیلی و ۸۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی است.


معاون وزیر راه: ایلام از چهار مسیر به شبکه بزرگراهی کشور متصل می شود


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه راههای ایمن در ایلام از اولویت‌های این وزارتخانه است و هم اکنون اتصال این استان به شبکه بزرگراهی از چهار مسیر در حال استان انجام است.


خیرالله خادمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه حوزه راه و شهرسازی استان ایلام بوسیله رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس اظهار داشت: هم اکنون از چهار مسیر کرمانشاه، لرستان، خوزستان و ایلام به مهران در حال اجرای پروژه های بزرگراهی هستیم.


سرمایه گذاری ۴۷۸ میلیارد تومانی دولت برای توسعه راه های ایلام


استاندار ایلام گفت: ۴۷۸ میلیارد تومان تنها در ۲ سال گذشته برای توسعه راه های این استان از سوی دولت هزینه شده است.


قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه حوزه راه و شهرسازی استان ایلام بوسیله رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس اظهار داشت: بودجه تعیین شده برای این استان در حوزه راه و شهرسازی طی مدت یاد شده ۲۵۰ میلیارد تومان بود که با رایزنی های صورت گرفته و تهاتر حدود ۵۸ میلیارد تومان از بانک های عامل موفق به جذب ۴۷۸ میلیارد تومان شدیم که به سرعت بخشی اجرای پروژه های راهسازی استان منجر شد.


رشد ۳۰۰ درصدی احداث تونل در ایلام


استاندار ایلام از رشد ۳۰۰ درصدی ساخت تونل در این استان طی هفت سال گذشته خبر داد.


قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش از شکل گیری دولت دهم تنها سه هزار متر تونل در ایلام ایجاد شده بود اما در طول فعالیت دولت های دهم و یازدهم ۹ هزار و ۵۰۰ متر افزایش یافت که رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.


وی افزود: عملکرد حوزه راهسازی استان در سال های اخیر بسیار درخشان بوده که نمود آنرا در توسعه بزرگراه ها، راه های اصلی و فرعی و احداث تونل شاهد هستیم.


تکمیل سامانه گرمسیری برای رونق کشاورزی ایلام حیاتی است


استاندار ایلام بر لزوم اختصاص اعتبار به سامانه گرمسیری استان ایلام تاکید کرد و گفت: این طرح برای توسعه کشاورزی استان بسیار مهم و حیاتی است.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اختصاص اعتبار به سامانه گرمسیری در حوزه آب و خاک و کشاورزی شد و اظهار داشت: در جریان افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های وزارت نیرو و جهاد کشاورزی توسط رییس جمهوری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار اجرایی شدن فاز دوم طرح (۹ هزار هکتار آن باقیمانده) بودیم که برای تکمیل نیاز به تامین اعتبار دارد.


استاندار: پروژه‌های عمرانی ایلام نیازمند تزریق اعتبارهای ملی است


استاندار ایلام خواستار نگاه ویژه مسوولان سازمان برنامه و بودجه به منظور تزریق اعتبارهای ملی برای تکمیل پروژه‌های این استان شد.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام به همراه سارا فلاحی و علی‌اکبر بسطامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفت وگو کرد.


تعیین ۱۲ طرح شاخص ایلام برای تکمیل در سال جهش تولید


رییس سازمان مدیریت و برنانه ریزی ایلام گفت: ۱۲ طرح شاخص صنعتی، کشاورزی و عمرانی در سال جهش تولید برای تکمیل و بهره‌برداری تعیین شده است.


رحمت‌الله قیصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها با اشتغال‌زایی ۱۲ هزار و ۷۰۳ نفر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی برای تکمیل و بهره‌برداری تعیین و به دستگاه‌های ذیربط اعلام شده است.


جرایم مالیاتی تا ۱۰۰ درصد در ایلام بخشیده می شود


مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه بخشودگی جرایم مالیاتی با هدف حمایت از تولید و فعالان اقتصادی در شرایط بیماری کرونا صورت می‌گیرد، گفت: این بخشودگی‌ها به صورت پلکانی بوده و در شرایط خاصی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.


سعید کریمی روز چهارشنبه در گفت و گویی با یادآوری دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی بیان کرد: مهلت زمانی استفاده از این دستورالعمل برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در هر کدام از موارد یک ماه تمدید می شود.


صنوف آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات اقدام کنند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تمامی صاحبان صنوف آسیب‌دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات اقدام کنند که در این زمینه لازم است اطلاع‌رسانی جامع به منظور بهره‌مندی آنها از این تسهیلات حمایتی انجام شود.


حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار داشت: دستورالعمل پرداختی و سهم بانک‌ها از تسهیلات حمایتی مشخص شده است و باید هرچه سریعتر این تسهیلات ابلاغی که رقم آن ۲۱۶ میلیارد تومان است، جذب شود.


چهار هزار و ۷۸۲ کارگر ایلامی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: هشت هزار و ۸۹ کارگر در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد چهار هزار و ۷۸۲ نفر مشمول قانون بیمه بیکاری هستند.


شکراله شیرخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون کار دولت موظف است به کارگرانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده‌اند، بیمه بیکاری پرداخت کند.


حمایت از پنج هزار و ۱۵۳ بیمار کم‌بضاعت ایلامی


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بخش مددکاری بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام از پنج هزار و ۱۵۳ بیمار کم‌بضاعت در طول سال گذشته حمایت کرده است.


دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحد مددکاری این بیمارستان سال گذشته هفت میلیارد ریال از این بیماران حمایت مالی کرده است.


وی افزود: واحد مددکاری این بیمارستان بصورت روزانه ۲۰ بیمار را مورد حمایت قرار می دهد که کم نظیر است.


طرح کمند ویژه دانشجویان دختر ایلام برگزار می‌شود


مدیر فرهنگی دانشگاه ایلام گفت: اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های ایلام با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی در ایلام برگزار می‌شود.


حمیدرضا امامی‌پور روز یکشنبه در اولین نشست خبری طرح کمند اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای این طرح ۱۰ دانشگاه کشور را انتخاب کرده است که در غرب کشور دانشگاه ایلام وظیفه اجرای این طرح را بر عهده دارد و دانشگاه‌های دیگر مجری این طرح شامل، بیرجند، حضرت معصومه(س)، حکیم سبزواری، خوزستان، زنجان، کرمان، لرستان، شهید مدنی و یزد است.


پیگیری مشکلات هلیلان در دیدار استاندار ایلام با رییس بنیاد مستضعفان


استاندار ایلام در دیدار رییس بنیاد مستضعفان خواستار مشارکت بیشتر این نهاد انقلابی برای محرومیت زدایی از شهرستان تازه تاسیس هلیلان شد.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی پس از سفر به بخش محروم زردلان در ۲۳ خرداد ماه و شروع بکار رسمی قرارگاه سازندگی هلیلان عصر امروز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه به منظور پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی با پرویز فتاح دیدار و گفت و گو کرد.


کمک ۱.۲ میلیارد ریالی ایرانیان مقیم پاریس به ایتام چرداول
مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: کمک های نیکوکاران ایرانی مقیم پاریس برای کمک و توزیع بین ایتام شهرستان چرداول به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به این منطقه رسید.


قنبر موسی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن خیریه اقبال فرزانه یکی از موسسات خیریه کشور فرانسه و شهر پاریس با مدیریت فریبا رضوی بوده که تعدادی از خیران ایرانی و فرانسوی اعضای ان هستند.


مستند گلیم نقش‌برجسته در ایلام ساخته می‌شود


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: فیلم مستندی از ایلام با موضوع گلیم نقش‌برجسته در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و قرار است در شبکه ایلام به نمایش در آید.


 به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده داشت: با معرفی این هنر بومی در قالب تولید مستند، تلاش می‌شود از زوایای مختلف تاثیر این صنعت بر زندگی مردم، اقتصاد و شیوه زندگی ایلامیان به تصویر کشیده شود.


پدر شهیدان چناری به دیدار حق شتافت
حاج محسن چناری پدر شهیدان حمزه و جعفر چناری و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بامداد امروز سه‌شنبه به دیدار حق شتافت و به فرزندان شهیدش پیوست.


وی که به همراه فرزندان شهیدش در عملیات‌های دوران دفاع مقدس نظیر والفجر مقدماتی حضور داشته است پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.


توقف فعالیت ۱۶۹ واحد گردشگری ایلام به علت کرونا
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: فعالیت ۱۶۹ واحد گردشگری این استان شامل ۴۴ واحد پذیرایی، ۱۱ هتل، ۹ مهمانپذیر سنتی، ۶۵ خانه مسافر و ۴۰ واحد بومگردی این استان در ایام کرونا متوقف شد که خسارت وارده به هر کدام از این واحدها برآورد شده است.


عبدالمالک شنبه زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع خسارت وارد شده به صنعت گردشگری استان۱۶۳ میلیارد ریال است که دولت قصد دارد با مساعدت هایی نظیر معافیت های مالیاتی، عدم پرداخت اجاره بها سه ماه و هزینه آب و برق و پرداخت تسهیلات مناسب خسارت های وارده شده به صنعتگران را تا حدودی جبران کند.


غار جدیدی در ملکشاهی کشف شد


 محیط بان و مستندساز ملکشاهی گفت: غاری عجیب که محل زیست هزارن خفاش است در منطقه شوهان شهرستان ملکشاهی برای اولین بار کشف شد.


مهدی مامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این غار زیبا و اسرار آمیز که با راهنمایی یکی از بومیان محل شناسایی شده است مورد کاوش و تصویر برداری قرار گرفت.


وی اظهار داشت: این غار با عمق ۱۵۰ متر در دل کوهستان دارای ورودی با عرض ۴ متر و ارتفاع غار در حدود ۲ متر است که تالارها، قندیل ها و دیواره های آهکی و گچی زیبایی و شکوه خاصی به آن بخشیده است.


خانواده چرداولی قاتل فرزندشان را بخشیدند


فرماندار شهرستان چرداول گفت: با رضایت اولیای دم (خانواد مقتول) جوانی که هفت سال پیش به جرم قتل به قصاص نفس محکوم شده بود از طناب دار رهایی یافت.


الیاس فتاحی روز سه شنبه در آیین صلح و سازش بین خانواده های مقتول و قاتل در شهرستان چرداول اظهار داشت: با تلاش های اعضای شورای حل اختلاف، مسوولان قضایی، فرماندار و امام جمعه و اعضای شورای تامین چرداول، معتمدین و بزرگان دو طرف، آیین صلح و سازش میان دو خانواده اسفندیاری در روستای زنجیره که به علت وقوع قتل میان آنها هفت سال با یکدیگر اختلاف داشتند امروز منجر به صلح و سازش طرفین شد.


۲۹ روستای ایلام به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند


۲۹ روستای استان ایلام با جمعیت بهره‌بردار ۱۷ هزار و ۴۴۰ نفر در قالب چهار هزار و ۸۶۰ خانوار امروز شنبه به شبکه اینترنت (شبکه ملی اطلاعات) متصل شدند.


اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام روز شنبه اعلام کرد که این مراسم امروز شنبه به صورت همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.


۹ آسیب مهم حوزه زنان در ایلام شناسایی شد


مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: بررسی های لازم در خصوص مشکلات جامعه زنان در استان انجام و ۹ آسیب مهم در این زمینه شناسایی شده است.


زینب شیرخانی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد ایلام افزود: این آسیب ها نظیر بیکاری زنان تحصیل کرده، ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، اعتیاد و خودکشی است که برای رفع آنها در حال برنامه ریزی هستیم.


بازگشایی مهدهای کودک ایلام با شرایط ویژه


معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک این استان از امروز شنبه ۲۴ خردادماه، گفت: کودکان در این مراکز با توجه به وضعیت کرونا با شرایط ویژه و متفاوت پذیرش می‌شوند.


عبدالصباح کارزانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو مصوبه ۱۷ خردادماه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از ۲۴خردادماه این مصوبه به تمامی مهدهای کودک استان ابلاغ شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار