اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس آغاز شد

اجلاسیه ملی جهادگران ‌فردوس ‌با همت بسیج سازندگی ‌و زیر نظر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه ای در شهرستان فرودس آغاز شد.

 به گزارش ذاکرنیوز، فرماندار شهرستان فردوس صبح امروز در مراسم آغاز رزمایش اجلاسیه ملی جهادگران گفت: کار جهادی باید در راستای رضای خداوند بوده که این سیره با ابتکار عمل مقام معظم رهبری در 13شهریور ماه سال 47 در زلزله فردوس صورت پذیرفت. 

روشن افزود: کار جهادی ابتدا با تفکر جهادی آغاز می‌شود و اقدام به موقع در کارهای جهادی باید مدنظر مدیران قرار گیرد و اکنون که در آستانه شروع این اجلاسیه بزرگ هستیم باید به بهترین نحو از این فعالیت بزرگ ملی بهره برده و فرصت‌های جهادی در شهرستان بسازیم.

وی بیان کرد: انتظار ما از مدیران، جهش فعالیت‌های جهادی در سال آینده و این مناسبت است که شروع این فعالیت‌ها در قالب تفاهم نامه هایی با نخبگان جهادی در این همایش صورت خواهد پذیرفت. 

در ادامه این رزمایش مدیران شهرستان ضمن عطر افشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام کرده و گروه‌های جهادی که به اقصی نقاط شهرستان اعزام شدند را بدرقه کردند.

 برای 1300 متقاضی مسکن ملی در فردوس زمین تامین شد

 مهدی روشن همچنین در نشست خبری گفت: 60 پروژه با اعتباری بالغ بر 295 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که 230 میلیارد تومان از این میزان، حجم سرمایه گذاری در شهرستان بوده و بقیه از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده است.

وی گفت: از این 60 پروژه، 31 پروژه در محدوده شهرستان و 29 پروژه روستایی است که 49 پروژه در این ایام افتتاح و 11 پروژه کلنگ زنی خواهد شد که با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها زمینه اشتغال 160 نفر فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان فردوس بیان کرد: در هفته دولت مازاد بر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری میز خدمت، حضور در مساجد در بحث جهاد تبیین و ارائه گزارش عملکرد برنامه‌های دولت به مردم از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مقام عالی دولت در شهرستان گفت: دو روز شاخص در هفته دولت پیش بینی کرده‌ایم که پروژه های برتر در حوزه‌های بهداشت و درمان، مسکن، راه روستایی و خدمت رسانی در بحث امور جهادی و اشتغال بهره برداری و کلنگ زنی خواهد شد که افتتاح مرکز جامع سلامت روستای خانکوک، افتتاح مرکز جامع سلامت شهر باغستان، افتتاح کلینیک دندان پزشکی کودکان امام علی (ع) و افتتاح ساختمان اورژانس روستای طاهر آباد از پروژه‌های شاخص حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

بهره‌برداری از محور اسلامیه به باغستان با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال

روشن اضافه کرد: در موضوع راه‌های شهرستان بهره‌برداری از محور اسلامیه به باغستان با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و 10 کیلومتر راه روستایی سرند و آبدکی با اعتبار 10 میلیارد تومان در این هفته انجام خواهد شد.

فرماندار فردوس از بهره‌برداری دو پروژه مهم معدن در ایام هفته دولت خبر داد و گفت: واحد فرآوری معدن مس با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی واحد فلوریت با اعتبار 100 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار قم: 128 هزار نفر برای طرح نهضت مسکن ملی در استان ثبت نام کردنداجرای پروژه‌های عمرانی لرستان 9000 فرصت شغلی به ارمغان آورد/ آغاز ساخت 6000 واحد مسکن ملینخستین طرح مسکن ملی کشور هفته دولت در آمل به بهره‌برداری می‌رسد وی افزود: گازرسانی به دو واحد صنعتی، مسکن محرومین و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 8 واحد صنعتی و تولیدی در مجموع با اعتبار 17 میلیارد تومان از پروژه‌های مهم هفته دولت امسال است.

مقام عالی دولت در شهرستان فردوس با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم در کنار همه مباحث، تحقق مطالبات بر زمین مانده مردم در کشور است، افزود: پروژه فاضلاب شهری فردوس با اعتبار 30 میلیارد تومان که پروژه‌ای مهم در بحث باز چرخانی آب است، امیدواریم تا پایان امسال تاحدودی تکمیل شود.

 بهره برداری از سالن دو هزار متری شهرستان تا پایان سال  

روشن اضافه کرد: سالن دو هزار متری که مطالبه مردم شهرستان امسال با اعتبار 8 میلیارد تومان آغاز و تا پایان سال شاهد بهره برداری این پروژه نیز خواهیم بود.

وی گفت: در راستای طرح بازآفرینی شهری، در منطقه جوادالائمه، مجموعه ورزشی این منطقه با جذب 6 میلیارد تومان اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز شده است و از طرح‌های ملی در بخش کشاورزی، طرح آبخیز تا جالیز قنات بلده است، که مخزن ذخیره با حجم یک میلیون مترمکعب 10 میلیارد تومان اعتبار گرفته که امیدواریم تا نیمه اول سال 1402 تکمیل شود.

وی گفت: برای یک هزار و 300 متقاضی تایید شده مسکن ملی، 40 هکتار زمین برای احداث واحدهای ویلایی فراهم شده و نگرانی بابت تامین زمین در شهر فردوس نداریم.

روشن افزود: در شهر اسلامیه نیز عملیات اجرایی زیرسازی زمین انجام شده و در خصوص تامین زمین شهر باغستان نیز پیگیر هستیم که به زودی  اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افق شهرستان فردوس، گفت: یکی از مواردی که به صورت جدی پیگیر آن هستیم، حوزه فرآوری واحدهای معدنی در شهرستان است که در دستور کار قرار گرفته است.

 ایجاد مجتمع‌های دام سبک در اسلامیه و فردوس در دستور کار قرار گرفت 

فرماندار فردوس افزود: اقدام بعدی در حوزه اشتغال، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان است که باید با همه محدودیت‌های که موجود است، در مورد آنها تصمیم گیری کنیم.

روشن گفت: در حوزه کشاورزی نیز تکمیل زنجیره دامداری با احداث کشتارگاه، ایجاد مجتمع‌های دام سبک در اسلامیه و فردوس در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال تمامی پروژه‌های نیمه تمام شهرستان تعیین تکلیف خواهد شد و در زمینه تامین اعتبار آنها تا نیمه اول سال آینده، تصمیم گیری می‌شود.

فرماندار فردوس به دستاوردهای مهم برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس اشاره کرد و گفت: این رویداد با همت بسیج سازندگی کشور و زیر نظر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، برگزار می‌شود که ظرفیت خوبی برای شهرستان است.

روشن افزود: باید با استفاده از این ظرفیت، تاریخ سازی کنیم و با تبیین درست دستاوردهای اجلاسیه، این نگاه را بین مردم تقویت کنیم. 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار