فرماندار شهرستان بابل خبر داد؛

اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام در بابل

فرماندار ویژه بابل گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ذاکرنیوز ، قاسم عزیززاده گرجی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در شهر و روستاهای بابل برگزار می‌شود.


عزیززاده گرجی افزود: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهرستان، برگزاری مسابقه با موضوع وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) در شهرستان، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در شهرستان بابل اجرا می‌شود.


وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس با موضوع امام راحل، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با این موضوع، برگزاری عصر شعر، داستان و خاطره با موضوع مقام شامخ امام خمینی (ره)، برگزاری سوگواره حضرت امام (ره) در بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهر و روستاهای شهرستان، برگزاری مسابقات صحیفه نور در شهرستان، برگزاری جلسات روشنگری و تبیین اهداف قیام حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ارتحال آن حضرت در شهرستان بابل است.


فرماندار ویژه بابل افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نسل جدید است.


وی افزود: انتقال افکار امام خمینی (ره) به نسل نو یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است و باید به سهم خود در تحقق این هدف کوشید.


وی بر بهره‌برداری فرهنگی از برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: در پناه برگزاری چنین مراسمی باید برخی از مشکلات و آسیب‌های فرهنگی برطرف شود.


عزیززاده گرجی با بیان این‌که ما هر آنچه داریم از حضرت امام (ره) داریم و به هر جایی رسیده‌ایم به برکت وجود ایشان، مقام معظم رهبری و خون پاک شهدا است تصریح کرد: ما وظایف و مسئولیت‌هایی در قبال دین خود به اسلام و انقلاب داریم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در نیمه خرداد تجلی پیدا می‌کند که جا دارد تا جایی که می‌توانیم یاد و خاطره امام خمینی (ره) را زنده نگه داریم و این موضوع در تمام جهان، مکاتب و ادیان وجود دارد به نحوی که بزرگان و رهبران خود را برای همیشه تکریم می‌کنند.


وی افزود: تجلیل از مقام آن امام بزرگوار در ایام ارتحال باید به‌گونه‌ای باشد که قابل لمس و مشاهده بوده و ابتدا این زنده نگه‌داشته شدن باید در اذهان و افکار ما باشد.


وی گفت: سیاه پوش نمودن معابر و اماکن، برگزاری نشست‌هایی با موضوع اشاعه تفکر امام راحل، دیدار و دلجویی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر ۱۴ و ۱۵ خرداد، دیدار با خانواده‌های شهدای بستری در بیمارستان‌های شهرستان، برپایی زیارت عاشورا، توزیع نذری، درج جملاتی از امام راحل در سربرگ نامه‌های اداری و برپایی مراسم عزاداری در شهر و روستاهای شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ستاد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بابل است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار