اجرای پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان با هدف کاهش خستگی رانندگان و کاهش تصادفات وحوادث جاده‌ای اجرایی می‌شود.

 رستگاری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزدگفت: پویش سراسری چشم به راهیم از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در استان یزد نیز اجرایی می‌شود. 
 
وی افزود: پویش چشم به راهیم در محل پارک اشکی اشکذر با هدف ایجاد انگیزه و توجه در همراهان راننده به منظور ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه جهت تحقق سفر ایمن، کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی برای خودرو‌های شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تشویق راننده به توقف، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه هنر‌های نمایشی و موسیقی ایرانی، برگزار می‌شود.
 
رستگاری با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، اذعان کرد: در پویش چشم به راهیم، تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنر‌های مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفر‌های خانوادگی، حواس‌پرتی آنی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد: اجرای نمایش‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی‌های سنتی و مقامی با توجه به اقتضائات ماه مبارک رمضان، اکران محتوا در راستای ارتقاء فرهنگ کاربران جاده ای، نمایش کلیپ‌های آموزشی، ایمنی، فرهنگ سازی و فیلم جاذبه‌های گردشگری استان و برنامه‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در ایستگاه‌های منتخب، اجرا خواهد شد.

رستگاری به رانندگان توصیه کرد تا حتما پس از دو ساعت رانندگی دقایقی را به استراحت بپردازند و از وقوع تصادفات جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار