اجرای پتروشیمی کرمان به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد

استاندار کرمان با انتقاد از معطلی 13 ساله پروژه پتروشیمی فجر کرمان، گفت: رایزنی با سرمایه‌گذار جدید در حال انجام است.

 به گزارش ذاکرنیوز ، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و اعضای این ستاد در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری کرمان برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان و مشکلات آنها در این جلسه بررسی شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مشکل تامین برق طرح‌های اقتصادی جنوب استان کرمان برطرف شود.

وی با بیان اینکه موانع پیش روی طرح‌های اقتصادی در استان گزارش و پیگیری شود، گفت: احداث زیرساخت‌ها از جمله جاده، تامین آب، برق و گاز برای سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد و شرکت‌های زیرساخت تمام تلاش خود را بگذارند این مشکلات حل شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل پروژه پتروشیمی فجر بارها پیگیری شده است، افزود: این پروژه حدود 13 سال است که کلنگ‌زنی شده و متاسفانه هیچ پیشرفتی نداشته و استان معطل مانده است.

وی با بیان اینکه ادامه کار با بانک پاسارگاد سرمایه‌گذار قبلی این پروژه منتفی است و متاسفانه این سرمایه‌گذار همکاری نداشته است، ادامه داد: با سرمایه‌گذار جدید در حال رایزنی و پیگیری هستیم و امیدواریم به‌زودی پروژه پتروشیمی فجر اجرایی شود.

فداکار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ریلی در استان، گفت: اجرای کامل پروژه بهسازی خط ریلی در منطقه سیریز حتماً پیگیری و تامین اعتبار شود.

پیشرفت 70 درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سال جاری

محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه 389 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در سال جاری داریم، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در حال حاضر حدود 70 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 212 هزار میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری این پروژه‌ها بوده که تاکنون حدود 118 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است، گفت: 27 دستگاه دولتی استان پروژه اقتصاد مقاومتی دارند که از این تعداد 12 دستگاه بیش از 5 پروژه دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه بیمارستان 202 تختخوابی بم با کمبود اعتبارات روبه‌رو است، افزود: اعتبار این پروژه ملی است و در حال حاضر حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: از تمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان بازدید شده و روند پیشرفت فیزیکی آنها به طور مرتب بررسی می‌شود.

منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه به 9 شهر استان کرمان در سال جاری گازرسانی شده است، اظهار داشت: گازرسانی به تعدادی از این شهرها در هفته دولت افتتاح شد و تعدادی نیز در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار