مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح هادی در ۱۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اجرای طرح هادی در ۱۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳/۷درصد است.

 به گزارش ذاکرنیوز، رضا خواجه ای روز چهارشنبه با بیان اینکه، در طول یک سال گذشته، طرح هادی در ۱۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان اجرا گردید، افزود: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.


وی تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۵۸ درصد و در استان زنجان ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.


خواجه ای مهمترین هدف طرح های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها دانست و گفت: برای اینکه روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان نیز بتوانند از خدمات زیربنایی و سایر تسهیلات بهره مند شوند، برای ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان نیز طرح هادی تهیه شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را نداشته باشد، به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم کند.


خواجه ای ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال، و ارتقاء درآمد روستائیان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی واجتماعی کشور مفیدواقع گردند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آنها بسیار موثر است.


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.


وی تاکید کرد: در روستاهایی که زمینه مشارکت همه جانبه، همکاری و همدلی بین تمامی اهالی روستا وجود داشته است مردم توانسته اند تغییرات اساسی در روستا ایجاد کنند زیرا مشارکت و همدلی همراه با صفاصمیمیت وحدت و انسجام به وجود می آورد و در این راستا است که مردم با دلسوزی و شناخت برای رفع مشکلات روستای خود اقدام می کنند و انگیزه در بین مسئولان نیز برای ارائه خدمات بیشتر فراهم می شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
۸ تیر ۱۴۰۲
آدم های بیش از این توقعی نیست
پاسخ
آخرین اخبار