اجازه تکرار دولت روحانی را نمی‌دهیم/تجلیل ازعملکرد آیت‌الله رئیسی

در سلسه مناظرات ایران ۱۴۰۰ از سوی فعالان سیاسی کرمانشاهی بر عدم اجازه تکرار دولت سوم روحانی و قبولی عملکرد ریاست فعلی قوه قضاییه تاکید شد.

به گزارش ذاکرنیوز، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، احزاب و گروه‌های سیاسی در استان‌ها نیز با گرم شدن تنور انتخابات در راستای افزایش مشارکت عمومی مناظرات و تحرکات خود را آغاز کرده‌اند.


داغی تنور انتخابات و اهمیت ویژه انتخابات ریاست جمهوری زمینه مناظره دبیر احزاب سیاسی را در استان کرمانشاه فراهم کرد و در همین راستا مناظره‌ای در حوزه سیاست‌های کلی کشور به میزبانی دفتر خبرگزاری مهر کرمانشاه با حضور حسنعلی چشمه گچی دبیر حزب توسعه کرمانشاه و محمد امین بهرامی دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه از چهره‌های سیاسی استان کرمانشاه در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد.


 

محمدامین بهرامی در این مناظره با اشاره به مذاکرات اخیر وین با موضوعیت برجام، اظهار کرد: ابرقدرتی آمریکا در جهان رو به افول است، و همچنان که در مذاکرات وین مشاهده شد آمریکا به دلیل پیمان‌شکنی در برجام پشت درب‌های بسته مذاکرات هسته‌ای را به صورت غیرمستقیم دنبال می‌کند.


وی افزود: صحنه‌گردانی مذاکرات وین با موضوعیت برجام با حضور ۱+۴ و حذف آمریکا توسط رهبر معظم انقلاب و شورای امنیت ملی برنامه ریزی شد تا تنبیهی برای زیاده خواهی آمریکا باشد.


دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه توافق و اجرای کامل توافقات بین ایران و آمریکا اتفاقی بزرگ خواهد بود، گفت: دولت جدید آمریکا بعد از خروج ترامپ از برجام با ذلت به دنبال شکل گیری توافقی با ایران است و تیم مذاکره کننده باید از این افول و ضعف آمریکا استفاده کرده و نهایت امتیازات را در این خصوص بگیرند در غیر این صورت نقطه ضعفی برای تیم مذاکره کننده به حساب می‌آید.


وی ضریب نفوذ ایران و انقلاب اسلامی را از کشمیر تا فلسطین دانست و افزود: در چند روز گذشته کشورهایی همچون عربستان، امارات و برخی کشورهای کوچک خلیج فارس نتیجه گرفتند که توان مقابله با ایران را ندارند.


طرح مساله افول آمریکا نوعی ساده اندیشی است


حسنعلی مهدوی چشمه‌گچی در ادامه این مناظره با بیان اینکه مذاکره در دنیای امروزی غیراخلاقی نیست، بیان کرد: از زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون مذاکره وجود داشته و از آن استفاده‌های خوبی شده است که اگر بخواهیم به صورت مصداقی به آن اشاره کنیم به مذاکره ایران و عراق برای پایان دادن به هشت سال جنگ تحمیلی می‌توان اشاره کرد.


وی با مضحک خواندن عدم اجازه حضور آمریکا در مذاکرات مستقیم، افزود: صحبت‌های ۴۲ ساله اصولگرایان مبنی بر اینکه آمریکا رو به افول است صحبتی آرمانگرا بوده و این نوعی ساده اندیشی است.


دبیر حزب توسعه کرمانشاه با بیان اینکه قانونی در آمریکا حاکم بوده که بر اساس چارچوب و قوانین آن با ترامپ برخورد خواهد شد، اظهار کرد: ابرقدرتی آمریکا در دنیا اهمیت زیادی دارد و اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی داخل کشور، ضریب نفوذ ایران در منطقه را از کشمیر تا فلسطین بدانیم نوعی تخیل است و برای نفوذ در منطقه ابتدا باید مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خودمان را حل کنیم.


 

بهرامی در جواب تخیلی خواندن افول آمریکا از سوی اصلاح طلبان، مطرح کرد: عدم حضور مستقیم آمریکا در مذاکرات اخیر وین برخلاف اعتقاد اصلاح‌طلبان، افول آمریکا است؛ که به نقل مزدوران ایرانی آمریکا و بسیاری از صاحب نظران و نویسندگان و مشاهده ماجرای ترامپ و بهم ریختگی‌های دوران وی مهر تأییدی بر این ادعا است.


دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: پیشنهاد هالیوود مبنی بر برنامه‌ریزی برای بازگرداندن آبروی آمریکا در جهان گویای حقیقت افول آمریکا است و بسته شدن صفحات توئیتر و فیسبوک ترامپ با وجود ضررهای هنگفت مصداقی بارز از تلاش‌ها برای بازگرداندن آبروی رفته آمریکا در دنیا است.


بهرامی با بیان اینکه برجام قطعنامه سازمان ملل بوده که به امضای دولت و شورای امنیت رسیده است، گفت: سیاست ما حزبی نیست و ما با دولت طرف هستیم، و بر اساس گفته‌های شما اگر آمریکا دارای چارچوب و قوانین است و توافق با حزب نبوده و دولت‌ها موظف به اجرای آن در همان چهارچوب و قانون هستند.


دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر قوه قضائیه در کشور بیشترین رضایت‌مندی مردم را به خود جلب کرده است؛ و همچنین عملکرد یک‌ساله مجلس یازدهم شورای اسلامی قابل دفاع است.


وی تصریح کرد: در فضای مردمی در طول تاریخ ایران تاکنون نیروی جوان، توانمند و تحصیل‌کرده به اندازه امروز وجود نداشته که این برخلاف صحبت و عقیده معاون اول رئیس جمهوری و طرز نگاه به منابع انسانی در دولت کنونی است.


بهرامی با اشاره به پتانسیل‌های بالای کشور به ویژه در تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: دولت کنونی به عنوان ترمز دستی در مقابل پیشرفت کشور قرار گرفته و مانع پیشبرد اهداف و پتانسیل‌های موجود در کشور شده و این عدم پاسخگویی جریان اصلاح‌طلب در خصوص عملکرد هشت ساله اخیر، نشان داده که اصلاح‌طلبان مسئولیت پذیر و متعهد نیست.


 

مهدوی چشمه‌گچی در پاسخ به مهر تأیید مزدورانی همچون مسیح علینژاد برای افول آمریکا، گفت: سخنان مزدورانی همچون علینژاد برای اصلاح‌طلبان قابل پذیرش نیست زیرا آنها دروغگو و کذاب هستند و هدفشان افزایش تحریم‌ها علیه ایران است.


وی با اشاره به قضیه جنبش وال استریت و تظاهرات گسترده در آمریکا، بیان کرد: این جنبش برخلاف آرزوی اصولگرایان برای نابودی آمریکا به حقیقت نپیوست و پس از روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا به دلیل حزبی بودن اداره این کشور برخلاف ایران، آمریکایی‌ها به دنبال رفع اتفاقات گذشته که توسط ترامپ رقم خورده بود برآمدند؛ که در همین راستا تلاش برای بازگشت به تعهدات برجام و سایر تعهدات آمریکا از نمونه حل مشکلات است.


دبیر حزب توسعه کرمانشاه با بیان اینکه احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا ۲ تفکر متفاوت هستند، گفت: بایدن و حزب پشتیبان وی به دنبال تشنج زدایی بوده تا افکار ترامپیسمی که به آمریکا وارد شده را جبران کنند، بنابراین بازگشت به تعهداتی همچون برجام نشانه ذلت آمریکا نیست.


مهدوی چشمه گچی با بیان اینکه وضعیت نامساعد معیشتی مردم در شرایط کنونی غیرقابل انکار است، ادامه داد: سیاست‌های خارجی در ایران چندگانه بوده و کشورهای خارجی نمی‌دانند باید با چه کسانی مذاکره کنند، به گفته رهبر معظم انقلاب وزارت امور خارجه تنها مجری بوده و نهادهای بالادستی سیاست‌ها را مشخص می‌کنند.


به گفته دبیر حزب توسعه کرمانشاه عملکرد هشت ساله دولت کنونی در برخی مسائل مناسب و در برخی موارد دیگر نامناسب بوده و سرمایه‌های اجتماعی از جمله اعتماد و صداقت که پشتوانه مملکت هستند، از بین رفته است.


وی گفت: در عالم سیاست استراتژی و تاکتیک وجود دارد که استراتژی هر کشوری از جمله آمریکا حفظ منافع خود است و برای حفظ منافع بایدن و ترامپ هر کدام شیوه خود را داشته و این نشانه ضعف نیست و در این حوزه اصلاح‌طلبان برخلاف اصولگرایان که دوربینی خیالی داشته و ایده‌آل گرا هستند با نگاه واقع‌گرایی به مسائل نگاه می‌کنند.


مهدوی چشمه‌گچی با بیان اینکه پایه‌گذاری واقع‌گرایی از زمان هاشمی در ایران سبب جلوگیری از نابودی ایران با شعارهای آرمانگرایانه اصولگرایان شده است، گفت: اصلاح‌طلبان همچون اصولگرایان شعارهایی همچون کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم را سر نمی‌دهند.


وی افزود: عملکرد ریاست فعلی قوه قضائیه در مباحث مختلف از جمله مبارزه با فساد قابل قبول بوده اما طی یک سال اخیر مجلس انقلابی چیزی برای دفاع از خود ندارد و زمانی که شورای نگهبان برخلاف اصل ۷۱ قانون گذاری می‌کند مجلس به جای دفاع از آزادی مردم از این شورا دفاع می‌کند.


 

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه در پاسخ به واقع نگری اصلاح طلبان که از سوی دبیر حزب توسعه کرمانشاه مطرح شد، گفت: اصلاح‌طلبان بیشتر به شنیده‌ها آن هم از اطرافیان خودشان بسنده می‌کنند و باید چشمان خود را در برابر واقعیت‌ها بگشایند.


وی گفت: ۶۰۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل بیماری کرونا جان خود را دست داده‌اند که نشان می‌دهد وضع موجود کرونایی در آمریکا حتی از عراق و افغانستان بدتر است.


دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه، افزود: در صورت مطالعه نشریات، اخبار و وقایع آمریکا توسط اصلاح‌طلبان مشخص خواهد شد که وضعیت معیشتی این کشور بسیار نامساعد است.


وی با تاکید بر اینکه برخلاف ادعای اصلاح طلبان، آزادی در این دولت محقق نشده است، خاطرنشان کرد: عدم مدیریت صحیح تغییر قیمت بنزین توسط دولت کنونی سبب نا بسامانی و درنتیجه کشته شدن ۲۳۰ نفر شد؛ که این موضوع با افتخار توسط رئیس جمهور مطرح می‌شود و ایشان با ابراز بی اطلاعی از تغییر قیمت بنزین به دنبال فرار از پاسخگویی است.


بهرامی افزود: رئیس جمهور ۱۳ ماه می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای بررسی اوضاع و شرایط استان‌ها از پایتخت خارج نشده که گویی این بیماری تنها برای وی است در حالی که و وظیفه رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور بررسی میدانی مشکلات است.


دبیر جمعیت رهپویان انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: اصلاح‌طلبان شعارهایی می‌دهند که به آن پای بند نیستند، به طور مثال حتی آزادی در زمان حضور خاتمی در وزارت ارشاد با برخورد با حمل صرفاً یک ویدئو زیر سوال می‌رفت.


 

مهدوی چشمه‌گچی با بیان اینکه نشریات ایران همچون نشریات آمریکا آزادی ندارند، گفت: مردم آمریکا اجازه پیشروی تا درب‌های کاخ سفید را داشته و پس از هر اعتراض به جای برخورد با آن‌ها به خانه‌های خود باز می‌گردند، اما در ایران در صورت اعتراض، معترضین متهم به ایجاد فتنه می‌شود.


وی با بیان اینکه دولت روحانی مانع پیشرفت کشور نیست، افزود: عملکرد دولت روحانی از سال ۹۲ تا ۹۶ با رشد اقتصادی زیاد قابل دفاع است اما در دولت دوم روحانی به دلیل روی کار آمدن ترامپ دیوانه و خارج شدن یک طرفه آمریکا از برجام، شرایط نامساعد اقتصادی بر ایران تحمیل شد.


دبیر حزب توسعه کرمانشاه با اشاره به مساله تغییر قیمت بنزین و موضوعاتی که رخ داد، گفت: دولت که اسلحه و قدرت کشتن کسی را ندارد.


مهدوی چشمه گچی ادامه داد: نقض آزادی در برخی مسائل ساده همچون ممنوعیت حمل ویدئو در زمان وزارت ارشاد آقای خاتمی و حتی استفاده از چنگال در زمان قاجار به دلیل مقتضیات آن زمان بوده است.


وی با بیان اینکه در گذشته برخلاف امروز دیدها بسته بوده، به انتشار بیشترین کتاب در دولت خاتمی اشاره کرد و افزود: در اصلاحات (خاتمی) دولت غده سرطانی وزارت اطلاعات را بیرون کشید.


مهدوی چشمه‌گچی در این مناظره به صحبت‌های آیت‌الله مصباح یزدی در مورد هاله نور محمود احمدی‌نژاد نیز اشاره کرد.


 

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه در جواب ارتباط دادن محدودیت آزادی در دولت اصلاحات به مقتضیات زمان گفت: اصلاح طلبان به آزادی پایبند نیستند و ممنوعیت حمل ویدئو در دولت خاتمی به بهانه حمایت از سینما بوده چون در این دولت مطالب بسیاری علیه خدا و امام زمان (عج) منتشر شده است.


وی افزود: چطور است که احزاب اصلاح طلب و فعالان این جریان در مساله توهین به محمود احمدی‌نژاد توسط یکی از اصلاح طلبان سکوت می‌کنند؛ اما در پی دست نوشته یک روحانی در قم که اصولگرایان از آن دفاع نمی‌کنند، ادعای تهدید رئیس جمهور سر داده می‌شود.


بهرامی عنوان کرد: ورود سعید امامی به عنوان جاسوس آمریکا در وزارت اطلاعات در صورتی که اقوام وی سابقه عضویت در ساواک را داشته‌اند، در تاریخ باید خوانده و از آن درس گرفته شود.


بهرامی با تاکید به اینکه اصلاح طلبان تنها به شنیده‌ها اکتفا می‌کنند، گفت: در حالی که اطرافیان احمدی‌نژاد موضوع هاله نور را مطرح کرده بودند شما این مطلب را به آقای مصباح یزدی نسبت می‌دهید و برخلاف ادعای اصلاح طلبان، حضرت آیت الله مصباح یزدی پدر معنوی اصولگرایان نبوده است.


وی افزود: اصلاح طلبان باید در فضای واقعی برخلاف جوی که در انتخابات ۹۶ به راه انداختند حرف بزنند، که در آن سال ادعایی در مورد دیوار کشی آیت‌الله رئیسی در پیاده روها مطرح شد که خود اصلاح طلبان هم می‌دانند این مساله خلاف واقع است.


دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه اصلاح طلبان، روحانی و دولتش را رحم اجاره‌ای خواندند، گفت: اینکه عارف، جهانگیری و امثال آن‌ها که همه هست و نیست اصلاح طلبان بوده‌اند برای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری قربانی شدند، مساله ادعای رحم اجاره‌ای را نقض می‌کند زیرا انسان برای رحم اجاره‌ای همه هست و نیست خود را فدا نمی‌کند.


وی با انتقاد از عملکرد و عدم پاسخگویی به عملکرد ۲ دولت روحانی، افزود: تمامی اصلاح طلبان در ریاست جمهوری روحانی پست و مقام گرفتند و شوربختانه از قاچاق و صادرات و واردات غیرمجاز کالا در بین اقوام و آشنایان افراد حاضر در دولت حمایت می‌شود.


بهرامی از دولت تدبیر و امید به عنوان دولت تکرار اصلاحات نام برد و افزود: مردم اجازه نخواهند داد دولت سوم روحانی تکرار شود.


برخوردی با شخص اهانت کننده به رئیس جمهور نشد


دبیر حزب توسعه کرمانشاه بیان کرد: در اهانت به رئیس جمهور توسط یکی از روحانیون قم هیچ گونه برخوردی با وی انجام نشده است.


وی ادامه داد: وجود افرادی همچون سعید امامی در دولت اصلاحات مشهود بود، اما رئیس جمهور اصلاحات این غده را از پیکر وزارت اطلاعات کند که این اتفاق کار کوچکی نبود.


مهدوی چشمه‌گچی در این مناظره به صحبت‌های آیت‌الله مصباح یزدی در مورد هاله نور محمود احمدی‌نژاد نیز اشاره کرد.


مهدوی چشمه‌گچی با بیان اینکه روحانی رحم اجاره‌ای بود، تصریح کرد: اصلاح طلبان به دلیل رای‌های بالای روحانی وی را انتخاب کرده و از عارف درخواست عقب نشینی کردند و عملکرد دولت نخست روحانی که ۱۰ الی ۱۲ درصد رشد مثبت داشته قابل دفاع است اما این سیاست در دولت دوم با شکست روبرو شد، باید علاوه بر انتقادات، معلول علت‌ها را نیز بیان کرد.


دبیر حزب توسعه کرمانشاه با اشاره به مشارکت پایین مردم در انتخابات دوره آخر مجلس شورای اسلامی، گفت: سرد شدن مردم به دلیل افشا کردن کم کاری‌های اصلاح طلبان و اصولگرایان توسط یکدیگر است، که نباید با این کارها تیشه به ریشه مملکت زد.


وی ادامه داد: دولت روحانی و دولت احمدی نژاد هر ۲ دارای ضعف بوده ولی باید دید که دولت روحانی در سیاست داخلی و خارجی چند درصد قدرت اختیار داشته است.


مهدوی چشمه‌گچی در پاسخ به موضع گیری های نا مشخص فائزه هاشمی، گفت: برخی اظهارات و نظرات فائزه هاشمی ساختارشکنانه است و ما نیز به آن انتقاد داریم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار