ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به اوضاع یمن

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارتا هورتادو، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای "تمامی طرف‌های یمنی را به نقض حقوق بشر "در این کشور متهم کرد.


وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت یمن، در این باره گفت: ما به شدت نسبت به اوضاع یمن نگران هستیم؛ "چراکه همه طرف‌ها قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در این کشور را نقض می‌کنند."


در این بیانیه آمده است: "تمامی طرف‌ها قوانین بین‌المللی در یمن را نقض می‌کنند و این غیر نظامیان هستند که هزینه هنگفتی را در این زمینه متحمل می‌شوند."


وی همچنین نسبت به حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به مناطق مختلف یمن و کشته شدن غیرنظامیان و همچنین حملات پهپادی ارتش یمن به عربستان ابراز نگرانی کرد.


در ادامه این بیانیه آمده است: گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات از نیروی غیر ضروری و نامتناسب علیه معترضانی که به بدتر شدن شرایط زندگی و کمبود خدمات عمومی اعتراض کردند، استفاده می‌کنند.


در این بیانیه تاکید شده است که هرگونه حمله علیه اماکن غیرنظامی یا غیرنظامیان که مستقیماً در جنگ‌ها شرکت نمی‌کنند، می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود.


وی در پایان خواستار پایبندی همه طرف‌ها به قانون انسانی بین‌المللی و انجام تحقیقات برای مشخص شدن عاملان این نقض‌ شد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار