ائتلاف فتح: آمریکا با ترور المهندس و سلیمانی منشور‌های بین‌المللی را نقض کرد

نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق اعلام کرد طرف آمریکایی با ترور شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی تمامی منشور‌های بین‌المللی را نقض کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق، اعلام کرد که آمریکا با هدف قرار دادن ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی و حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران  تمامی منشور‌های بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده با عراق با نقض کرد.

او تاکید کرد: دولت عراق باید اولین طرفی باشد که خواستار قصاص طرف آمریکایی پس از جنایتی که علیه فرماندهان ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی انجام داد، باشد.

نماینده ائتلاف فتح افزود: عراق در حالت جنگ با آمریکا نیست، تا زمانی که این کشور یکی از فرماندهان نظامی بغداد را در کشوری که دارای حاکمیت است ترور کند.

او گفت: طرف آمریکایی تمامی منشور‌ها و پیمان‌نامه‌هایی که با دولت عراق داشت از جمله توافقنامه‌هایی که به موجب آن در عراق حضور پیدا کرد را نقض کرده است.

محمد البلداوی افزود: آمریکا یگان‌های الحشدالشعبی، پادگان‌ها و فرماندهان پیروزی بر تروریسم را هدف قرار داد و به دنبال آن جنایتی مرتکب شد که تمامی توافقنامه‌های امضا شده به ویژه آنچه مرتبط با دفاع از بغداد بود را زیر پا گذاشت.

او پیش از این گفته بود که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، کسانی از مجازات عامل ترور المهندس و سلیمانی جلوگیری می‌کنند. این در حالی است که شورای عالی قضایی تاکنون چندین مکاتبه با نهاد‌های دولتی درباره این پرونده ترور انجام داده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

شورای عالی قضایی عراق نیز روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: انجام تحقیقات در خصوص عملیات ترور شهیدان المهندس و سلیمانی از لحظات نخست وقوع این حادثه به انجام رسید و دستگاه قضایی عراق با این حادثه به عنوان جنایتی که در خاک عراق اتفاق افتاده، برخورد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات طبق قواعد تحقیقاتی که در قانون اصول محاکمات جزایی عراق بدان اشاره شده، به اجرا درآمد. با وزارت خارجه و دبیرخانه هیئت وزیران در خصوص جزئیات حادثه گفتگو به عمل آمد و برگزاری تحقیقات از زمان حادثه طبق قانون عراق ادامه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار