آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم زندانیان سراسر کشور در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش ذاکرنیوز، آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم زندانیان سراسر کشور صبح امروز با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، محمدصادق بصیری معاون استاندار کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش و حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: حاج قاسم مدرسه و راه است و مقام معظم رهبری این شهید والامقام را به‌ عنوان مکتب حاج قاسم معرفی کردند.

وی با بیان اینکه مکتب یک منظومه از سیره عملی و آموزه‌های متعالی برای سوق دادن انسان‌ها به قرب الهی و سعادت است گفت: صاحب این مکتب در محضر امامین انقلاب رشد کرده و ظهور و بروز پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم جامع و کامل است و اگر دنبال الگویی برای وحدت جهان اسلام بگردید در مکتب حاج قاسم وجود دارد افزود: اگر دنبال یک الگوی مدیریتی هستید به مکتب حاج قاسم باید مراجعه شود و لذا مدیران باید مکتب حاج قاسم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم دلسوز جهان اسلام بود و هر جا خدشه‌ای به عظمت مسلمانان وارد می‌شد حاج قاسم خود را برای دفاع می‌رساند ادامه داد: مکتب حاج قاسم ولایت‌مدار است و او دل به ولایت داشت و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

موحد با اشاره به اینکه ویژگی بزرگ مکتب حاج قاسم مردمداری است، خود را از مردم می‌دانست و همه را دوست داشت افزود: نیاز جهان اسلام در هر بعدی به شخصیت معنوی حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه استقامت، پایداری و وفاداری به آرمان‌های انقلاب از ویژگی‌های بارز مکتب سلیمانی است گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب اصلاح و تربیت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره هنری مکتب حاج قاسم در زندان‌ها بیان کرد: زندانیان در قالب این جشنواره ارادت خود را به حاج قاسم نشان دادند.

 در این مراسم سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز با بیان اینکه جشنواره آثار هنری در راستای ترویج مکتب حاج قاسم برگزار می‌شود اظهار داشت: ترویج مکتب شهید سلیمانی در سراسر زندان‌های استان کرمان در اولویت برنامه‌های سازمان زندان‌ها است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره سال گذشته در گلزار شهدای کرمان در رشته‌های مختلف هنری برگزار شد گفت: فکر، مرام و منش حاج قاسم مورد توجه زندانیان است و در بازدید از بندها می‌بینیم که زندانیان عکس حاج قاسم را بر دیوار و تخت خود نصب کردند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه حاج قاسم توانست دل انسان‌ها را تسخیر کند و تاثیر مکتب حاج قاسم باعث بازسازی روح و روان زندانیان شده است افزود: از خدا می‌خواهیم ما را ادامه دهنده راه شهید سلیمانی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 831 اثر هنری به جشنواره آثار هنری از زندان‌های سراسر کشور ارسال و در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد گفت: همه آثار قابل تقدیر بودند اما با نظر کارشناسی هیئت داوران تعدادی از آنها انتخاب و از صاحبان این آثار تجلیل به عمل می‌آید.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار