آیت‌الله شیخ بهایی: در استقلال اقتصادی هنوز گرفتار مشکلاتی هستیم

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه الان هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند ادعا کند که در تنظیم سیاست‌ها و سیاستمداران ایران دخالت دارد، گفت: با این وجود مسئله استقلال اقتصادی ما هنوز گرفتار مشکلاتی است.

به گزارش ذاکرنیوز، آیت‌الله احمد شیخ بهایی عصر امروز در آیین جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمان با اشاره به تفسیر تعدادی از آیاتی که در دومین روز ماه مبارک رمضان تلاوت می‌شود، اظهار داشت: در آیات امروز به قرار گرفتن کعبه به عنوان قبله مسلمان اشاره شده است.

وی با بیان اینکه خداوند قبله جدایی را برای مسلمانان مشخص کرد و خداوند متعال قبله مسلمانان را از بیت المقدس به سمت کعبه تغییر داد، خاطرنشان کرد: در اسلام به استقلال حتی در یک مسائل فرعی و جزئی نیز توجه شده است، در جمهوری اسلامی ایران نیز استقلال سیاسی ما با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه الان هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند ادعا کند که در تنظیم سیاست‌ها و سیاستمداران ایران دخالت دارد، بیان کرد: با این وجود مسئله استقلال اقتصادی ما هنوز گرفتار مشکلاتی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود در ابتدای سال جدید به استقلال پول ملی از دلار و استقلال کشور در تولیدات داخلی اشاره داشتند، افزود: اینکه حضرت آقا فرمودند روی مصرف کالاهای داخلی تعصب داشته باشید از روحیه استقلال‌طلبی ما بر می‌خیزد.

آیت‌الله شیخ بهایی با اشاره به اینکه خداوند در آیه دیگر می‌فرماید "در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید" ادامه داد: صرف انجام کار خیر کفایت نمی‌کند و باید در انجام کارهای خیر با یکدیگر مسابقه بگذاریم.

وی با بیان اینکه نگاه برخی به کار خیر مانند نگاه به ورزش همگانی است و اینکه همه ورزش می‌کنند اما گاهی نگاه ما به کار خیر مانند نگاه ورزش قهرمانی است که باید به دنبال کسب مدال و کسب رتبه‌های جهانی باشیم، گفت: در مسئله خیرات، تقوا و یاد خدا مسابقه قهرمانی است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر که باتقواتر باشد عزیزتر است، افزود: این یک مسابقه است و باید دید که چه کسی زودتر به درجه بالای کمال می‌رسد و در این راه حتی پیامبران و شهدا هم در یک درجه نیستند و بالاترین درجه از آن شهدا است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه 155 سوره بقره می‌فرماید که "ما شما را حتماً آزمایش خواهیم کرد" ادامه داد: حوادثی که پیش می‌آید از جمله ناامنی، گرسنگی و حتی مشکلات اقتصادی همه این‌ها امتحانات الهی هستند و باید تلاش کنیم و از خدا بخواهیم که ما را از این امتحانات سربلند بیرون بیاورد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار