آیا سریال شهید باکری نسخه سینمایی دارد؟/ سرجوخه جذاب‌تر از کارهای قبل

تهیه‌کننده سریال‌های امنیتی تلویزیون می‌گوید که «سرجوخه» جذاب‌تر از کارهای قبل است و در نهایت با تکمیل شدن سریال شهید باکری سیما و کارگردان تصمیم خواهند گرفت نسخه سینمایی سریال ساخته شود یا خیر.

 به گزارش ذاکرنیوز، ابوالفضل صفری را با تهیه و تولید آثار پر مخاطبی چون «سارق روح»،  «ترور خاموش» و «خانه امن» می‌شناسیم. سریال‌های جاسوسی- امنیتی که رضایت بیننده را به همراه داشت. جدیدترین سریالی که او تهیه کرده «سرجوخه» است که با پخش تیزر این سریال سوژه امنیتی و به روز آن برای مخاطب بسیار جذاب و سوال برانگیز است. «سرجوخه» که هم اینک مراحل فیلمبرداری آن در خارج از کشور انجام می‌شود قرار بود بنابر اعلامِ شبکه سه از 27 مهرماه پخش خود را آغاز کند که به دلایلی بنابر اعلامِ روابط عمومی پروژه فعلاً پخش نمی‌شود و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی این سریال به آنتن خواهد رسید.

صفری به عنوان تهیه‌کننده دو سریال «سرجوخه» (به کارگردانی احمد معظمی) و «عاشورا» - سریال شهید باکری (به کارگردانی هادی حجازی‌فر)   به سؤالات پاسخ گفتند.
 
 سرجوخه جذاب‌تر از کارهای قبل 

* با توجه به کارنامه کاری و موفقیت در جذب مخاطب با انتخاب سوژه‌ها و نوع نگارش فیلمنامه، «سرجوخه» چه فضایی را دنبال می‌کند و چقدر می‌تواند در جذب بیننده موفق باشد؟ 

«سرجوخه» مبتنی بر دو وجه حقیقت و واقعیت است. مسیر امنیتی، جاسوسی و مسائل فنی؛ وجه واقعیت قصه و بُعدی که به مسائل اجتماعی می‌پردازد به حقیقت روز جامعه،  آسیب های اجتماعی و خانواده اشاره دارد. نظر شخصی من این است که از سریال‌هایی که  سابق بر این تهیه و تولید کرده‌ام؛ «سرجوخه» جذاب‌تر است؛ چرا که به حقیقت زندگی مردم نزدیک و اتفاقات داستان برای آنها ملموس‌تر است.

سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , سیمافیلم ,

فیلمبرداری بخش خارجی «سرجوخه» 

* چه ویژگی‌هایی این اثر دارد و چقدر  برای تولید «سرجوخه» وقت صرف کردید؟ 

ما در روزهای پایانی تصویربرداری سریال «سرجوخه» قرار داریم و در حال حاضر بخش خارج از کشور را تصویربرداری می کنیم. حدوداً یک سال است که «سرجوخه» جلوی دوربین رفته و این یعنی سه برابر زمان معمول برای تولید سی قسمت سریال صرف این اثر شده است. از همین موضوع می‌توان نتیجه گرفت که در این سریال به لحاظ کیفیت اجرای صحنه‌ها، ریتم، تمپو، تولید، پروداکشن با کیفیتی دو یا سه برابر بالاتر از استانداردهای موجود مواجهیم. تنها اگر یک مورد را بخواهم عرض کنم؛ این سریال بالغ بر بیش از 450 لوکیشن دارد. یعنی در هر قسمت بالای 15 لوکیشن دیده می‌شود که با هیچ استانداردی همخوانی ندارد.

سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , سیمافیلم ,

* نام سریال سؤال برانگیز است چقدر نام سریال با مضمون همخوانی دارد؟ 

مضمون و نام سریال کاملاً هماهنگ است. در تیزر نیز اشاراتی شده که بیننده هم حتماً حدس‌هایی زده اما بیش از نمی‌توان اشاره کرد.

سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , سیمافیلم ,

«عاشورا» پروداکشن سنگینی دارد/ فیلمبرداری در 6 استان 

* شما تهیه‌کننده «عاشورا» هم هستید؛ آقای حجازی‌فر در فضای مجازی از سختی های کار در حوزه دفاع مقدس و ساخت سریال شهید باکری گلایه داشتند؛ روند تولید به چه صورت است و چه مشکلاتی باعث گلایه این هنرمند شد؟ 

بله، همانطور که آقای حجازی فر هم گفتند؛ این کار مسائل پیچییده‌ای داشت که بخشی از آن مربوط به حوزه محتوایی بود که به لطف مسئولین سازمان و همکاری نهادهایی خارج از سازمان این مسائل مرتفع شد. عمده مسئله‌ای که کار با آن مواجه بود؛ حوزه تولید اثر بود. فیلم جنگی همانطور که از نامش برمی‌آید ادوات نظامی بخشی از مایحتاجش است. ضمن اینکه پروداکشن کار بسیار سنگین است و در طبقه الف ویژه ساخته می‌شود.

الف ویژه بودن مسائل خودش را هم به دنبال دارد. به عنوان مثال فیلمبرداری در 6 استان کشور. بخش زیادی از مشکلات و مسائل با همت گروه و زحمت عوامل که از ابتدا در پروژه حضور داشته‌اند حل شده است.  هم اکنون نیز با همت جانشین تهیه آقای سجاد نصرالهی نسب این پروژه در حال ادامه است و ارتش ادوات هوایی را در اختیار تیم قرار داده که ما را به نزدیک شدن به زمان پایان کار امیدوار کرده است.

* چقدر از تصویربرداری «عاشورا» باقی مانده و چه زمانی برای پخش کار پیش بینی می‌کنید؟ 

حدوداً دو ماه از تصویربرداری باقی مانده است.

سریال , صدا و سیما , شبکه سه سیما , سیمافیلم ,

بازسازی دهه 1330 تا سال 1362 در «عاشورا» 

* چقدر از فضای کلی کار جنگ و جبهه است و چقدر از جلوه‌های ویژه بصری برای تصویرسازی استفاده شده است؟ 

حدود هفتاد درصد کار در فضای جنگ و جبهه است؛ اما آن سی درصد الباقی نیز سکانس‌های ساده‌ای نبوده. این سکانس‌های سی‌درصد الباقی همان سکانس‌هایی ست که ما برای فیلمبرداری آنها به 6 استان سفر کردیم! سکانس‌ها از دهه 1330 تا سال 1362 بازسازی شده و چند برهه زمانی در کار دیده می‌شود از جمله بخش خارج از کشور. جلوه‌های ویژه بصری در این پروژه تکمیل‌کننده است؛ یعنی آقای حجازی‌فر صحنه‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده که همه در میدان واقعی اتفاق می‌افتد. صحنه‌ها در ابعاد لانگ شات چیده شده که تاکنون در مدیوم تلویزیونی ساخته نشده است.

* این سریال نسخه سینمایی هم خواهد داشت و چند قسمت خواهد بود؟ 

این سریال بین 7 تا 10 قسمت خواهد بود. در رابطه با تولید نسخه سینمایی هم ان‌شاأالله بعد از پایان تصویربرداری به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم که نظر سیما و کارگردان تجمیع شود. نکته‌ای که در حال حاضر می‌توانم عرض کنم این است که پروداکشن کار در حد یک اثر سینمایی است و با الگوی الف ویژه ساخته شده لذا کل پروداکشن شامل عوامل و مختصات کار، سینمایی است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار