آواره شدن هزاران سودانی در ایالت الجزیره

با تداوم نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در ایالت الجزیره واقع در جنوب خارطوم هزاران تن از ساکنان شهر «ود مدنی» ( مرکز ایالت ) به مناطق امن پناه بردند.

 به گزارش ذاکرنیوز، نیروهای واکنش سریع سودان که در حومه شهر « ود مدنی » مرکز ایالت الجزیره مستقر بودند از جمعه گذشته عملیات خود را برای نفوذ در این شهر شروع کرده‌اند اما ارتش سودان اجازه نداده این نیروها وارد شهر این شهر شوند.

نیروهای واکنش سریع می‌کوشند از ناحیه شرق رود نیل آبی وارد شهر ود مدنی شوند اما نظامیان سودانی با دفع حملات مهاجمان اجازه نداده‌ است آنان به شهر نفوذ کنند لذا نبرد در این منطقه به شدت ادامه دارد.

جنگنده‌های ارتش سودان با بمباران مواضع نیروهای واکنش سریع در شرق و حومه شهر ود مدنی خسارت‌های سنگینی به این نیروها وارد کردند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در جریان نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در «ود مدنی » هزاران تن از ساکنان این شهر برای در امان ماندن از آسیب‌های جنگ به مناطق امن  پناه می‌برند و این روند همچنان ادامه دارد.

 به گفته منابع محلی، شماری از شهرک‌ها و روستاهای شرق رودخانه نیل آبی تاراج شده و این منهای قتل و کشتاری است که در این منطقه صورت می‌گیرد.

این منابع تصریح کرد: عناصر وابسته به نیروهای واکنش سریع خودروهای مردم را به سرقت برده و کارخانه قند این منطقه را تاراج کرده‌اند.

از 26 فرودین ماه گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در سودان شروع شده صدها هزار شهروند برای در امان ماندن از این جنگ به ایالت الجزیره پناه برده‌اند.

سازمان ملل و احزاب و تشکلات سیاسی سودان از نیروهای واکنش سریع خواسته بودند به دلیل میزبانی ایالت الجزیره از پناهندگان و تمرکز خدمات پزشکی در این ایالت به ود مدنی حمله نکنند اما این شهر هم  اکنون تحت آماج حملات نیروهای واکنش سریع قرار دارد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار