آنچه در جلسه شورای شهر اصفهان گذشت؛ از بسته‌های تشویقی ازدواج تا حل مشکل مسکن

در نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص لزوم بسته‌های تشویقی به‌منظور تسهیل در امر ازدواج و حل مشکل مسکن با مشارکت مردم بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش ذاکرنیوز ، محمد نورصالحی در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به گرامی‌داشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: شایسته است مسئولان در خصوص ازدواج جوانان و کمک به تسهیل و تسریع این امر مهم اقدام کنند تا موانع اقتصادی معیشت، اشتغال و تامین مسکن برداشته شود.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل درون و برون شهری افزود: به دلیل کاهش ساخت اتوبوس در کشور، تولید داخل جوابگو نیست و موانع اداری بر سر راه واردات هم کار را مشکل کرده است. مدیریت شهری اصفهان نیز سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این امر پیش‌بینی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات حمل و نقل بین شهری بیان کرد: تعداد اتوبوس‌ها به مقصد دیگر شهرها کاهش یافته است. این روزها مردم در اوج سفرها قادر به دریافت بلیط نیستند.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی با هدف تسهیل مسیر ازدواج 

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: امسال به دنبال نزول باران رحمت الهی و پیگیری دستگاه‌های متولی، آب در زاینده‌رود جاری شد و کشاورزان نسبت به سال‌های گذشته مشکلات کمتری داشتند اما برای ادامه نیاز است که تامین آب صورت گیرد و مجددا از حقوق این قشر زحمتکش دفاع کنیم.

وی بیان کرد: مسئولان با مدیریت جهادی به پیگیری و برخورد با تخلفات و برداشت‌های غیر مجاز در مسیر زاینده رود در استان همجوار وارد شوند و فعالیت‌های لازم برای تکمیل تونل سوم نیز صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به امنیت غذایی، جهاد کشاورزی نگرش ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد. ایجاد آزمایشگاه سنجش مواد غذایی باید دنبال شود تا میزان دقیق کیفیت سموم در مواد غذایی تشخیص داده شود.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین تسهیلات ازدواج برای جوانان اقدام مناسبی انجام نشده است، گفت: به جز پرداخت وام نتوانستیم مقدماتی برای شروع زندگی جوانان مهیا کنیم.

شریعتی گفت: مدیریت شهری، بسته‌های تشویقی برای گرفتن پروانه و ساخت و ساز برای جوانان درنظر بگیرد تا مقدمات ازدواج و فرزندآوری فراهم شود.

حل مشکل مسکن با مشارکت مردم 

عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت ازدواج، اشتغال و مسکن اظهار داشت: اگر مشکل مسکن حل شود، مشکلات اشتغال و ازدواج حل می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی ضوابط در ساخت و ساز باید تعدیل شود، بیان کرد: برای مردمی که مشکل مسکن دارند یک واحد 40 متری هم پاسخگو است در حالی که در قانون شهرسازی اجازه ساخت این متراژ ساختمان وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ملاقات‌های مردمی با نارضایتی شهروندان در خصوص کمیسیون ماده 5 مواجه می‌شویم، گفت: لازم است که در خصوص طرح جامع و تفصیلی بازنگری صورت گیرد تا بخشی از مشکلات مردم در صدور پروانه و .. برطرف شود.

وی افزود: امام (ره) در ابتدای انقلاب حل مشکل مسکن را در مشارکت مردم دیدند، امروز نیز اگر بستر فراهم شود مردم کمک خواهند کرد زیرا این مردم همان‌ها هستند که جنگ را اداره و مناطق جنگی را بازسازی کردند.

انتقادات گفته شود نتیجه دارد 

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: در هفته گذشته عنوان کردم که دستاوردی نداشتیم اما باید بگویم، پاکی، شفافیت و مردمی بودن و توجه به حقوق مردم از افتخارات همکاران من در شورای ششم است. دوباره عرض می‌کنم که شهردار توجه جدی‌تری به گره‌های مدیریت شهرداری و شهر داشته باشد و منهای کارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای، مردم و ما را نسبت به اقدامات کلان مدیریتی یاری کند.

وی افزود: برخی از دوستان از تذکرات ما دلگیر می‌شوند از مدیران شهرداری می خواهیم که مطالب را دور از  احساس حب و بغض شخصی درنظر بگیرند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: رئیس شورا نیز این موضوع را به دوستان تفهیم کند زیرا اگر انتقادات گفته شود نتیجه دارد.

گزارشی از ‌جلسه شورای شهر اصفهان/ از بیمه تکمیلی کارگران خدماتی تا حضور دوباره متکدیان

هر نوع تغییر در معادلات ساختاری شهرداری باید با اطلاع شورا باشد 

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دفترچه عناوین عوارض و محاسبات تراکم با تغییرات کاهنده‌ای که پیگیری شد تصویب شده است، اظهار داشت: مشاهده می‌شود که برخی از مناطق برای ارسال پرونده به ماده 100 و رأی شایسته اخذ وجه می‌کنند که برخی از آن علی الحساب و برخی شکل دیگری دارد.

وی افزود: البته این بحث چندی پیش در کمیسیون سلامت اداری مطرح شد که عنوان درخواست شهرداری از آن حذف شود، به هر ترتیب کمیسیون ماده 100 قانونی و شبه قضایی است اما محلی برای برخی تخلفات شده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمیته منابع انسانی شهرداری تکلیف تعدادی از پرسنل شهرداری که یا مامور بودند و برگشتند یا پرونده داشته‌اند را روشن کند.

وی با تاکید بر لزوم دقت در تغییرات ساختاری شهرداری گفت: اخیرا می‌شنویم که فلان سازمان می‌خواهد شرکت تاسیس کند یا فلان معاونت می‌خواهد اداره‌ای را تغییر دهد. هر نوع تغییری که در معادلات ساختاری شهرداری ایجاد شود باید با اطلاع شورا باشد.

از روایات و احادیث ائمه اطهار و بزرگان در سطح شهر استفاده شود 

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: کمیته فرهنگ شهروندی در زمینه‌های مختلف باید مطالب اثرگذار و در جهت ارتقاء شهر و شهروندی ارائه شود و از روایات و احادیث و جملات ائمه اطهار و بزرگان استفاده کنند. این در حالی است که مطالبی که در سطح شهر منتشر می‌شود جز به حاشیه بردن نتیجه دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران از اقشار تاثیرگذار، کم توقع و ایثارگر هستند که با شجاعت حقیقت را مطرح می‌کنند، گفت: رسانه نه تنها شایعه نمی‌کند بلکه آگاه می‌کند، نه تنها پنهان نمی‌کند که شفاف سازی می‌کند، رسانه گزینشی عمل نمی‌کند، نکته سنجی می‌کنند، امیدآفرینی و اعتماد سازی می‌کند، بنابراین کمیته فرهنگ شهروندی و معاونت فرهنگی باید از خبرنگاران و رسانه‌ها عذرخواهی کنند.

شهردار اصفهان گزارش آخرین اقدامات طرح شفافیت را ارائه کند 

علی صالحی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به  طرح مصوب شده ساماندهی مساعدت‌ها به نهادهای غیر دولتی، اظهار داشت: گزارش نهایی شدن آیین نامه که جمع بندی کمیسیون تلفیق بود انجام نشده است، ضمن اینکه دو یا سه لایحه خارج از این روال آمده است، قرار شد درخواست‌هایی که به سمت شهرداری آید در کمیته بررسی و سپس لایحه شود.

وی با اشاره به طرح حمایت از خدمات و اقدامات دانش بنیان، گفت: گزارشی از آخرین اقدامات شهرداری در خصوص این طرح نداریم. طبق قانون هر 6 ماه یک بار باید شهرداری به شورا گزارش می‌داد که سال گذشته گزارشی نداشتیم و امسال نیز تا کنون گزارشی نداریم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح شفافیت بیان کرد: بخش‌هایی از طرح اجرا شده و بخش‌هایی نیاز به زمان داشته است، درخواست داریم از شهردار و مسئولان مربوط گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرک شهید کشوری بیان کرد: در جریان آخرین پاسخ شهرداری نیستیم و امیدواریم هرچه زودتر پاسخ شهرداری ارائه و جمع بندی شود. همچنین اقدام قضایی مجموعه حقوقی شورا و شهرداری صورت گیرد تا گزارش مربوط به دستگاه قضا ارسال شود و نتیجه آن به مردم اعلام گردد.

صالحی ادامه داد: بعد از گذشت 3 ماه از سال 1402، مسئله حسابرسی تفریغ بودجه سال 1400 به دست شورا نرسیده است، لازم است قبل از اینکه مهلت قانونی در تمدید دوم این گزارش ارائه شود.

وی با اشاره به فرآیندهای بودجه‌ای گفت: منتظر هستیم متمم و تفریغ بودجه 1401 در موعد مقرر تحویل شود، همچنین اصلاح بودجه سال 1402 و شروع فرآیندهای بودجه 1403 اعلام شود تا شورا در جریان روند کار قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به زمان بندی کلنگ زنی پروژه‌های سه ماهه اول و دوم، گفت: یک مرحله هفته گذشته داشتیم، اگر زمان بندی کلنگ زنی شش ماهه مشخص شود اعضای شورا در جریان زمان بندی شروع پروژه‌های جدید سال 1402 قرار خواهند گرفت.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار