فرستاده ویژه پوتین به سوریه:

آمریکا در حال تقویت نظامیان خود در سوریه است

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه از وجود اطلاعاتی مبنی بر اقدام آمریکا برای تقویت نظامیان خود در سوریه خبر داد.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه در سخنان امروز (پنجشنبه) خود تاکید کرد که مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا در حال تقویت یگان‌های نظامی خود در سوریه است.


وی در ادامه افزود: اطلاعات ما نشان می‌دهد که آمریکا یگان‌های نظامی خود را در شمال شرق سوریه و منطقه التنف که به صورت غیرقانونی از مدت‌ها قبل، آن را اشغال کرده، تقویت می‌کند.


چند هفته قبل خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده بود که مسکو اعتراض خود را خطاب به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه اقدامات تحریک آمیز نظامیان آمریکایی در سوریه ابلاغ کرده بود.


یک مسئول بلندپایه روس تاکید کرده بود که این اقدامات در استان الحسکه در شمال شرق سوریه رخ داده است.


این در حالیست که نظامیان آمریکایی از هشت سال قبل تاکنون به صورت غیرقانونی و به بهانه مبارزه با داعش بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده‌اند.


در حالی که روسیه و ترکیه بر سر ایجاد مناطق خاص برای نیروهای ائتلاف آمریکا توافق کرده بودند، مسئولان روس اعلام کردند که نظامیان آمریکایی در مناطقی غیر از مناطق مورد توافق دیده شده‌اند.


مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به (قسد) در حس که و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.


ارتش آمریکا تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی، کنترل مرزهای عراق و سوریه به ویژه گذرگاه‌های فیش‌خابور-سمالکا، گذرگاه غیرقانونی الولید بین عراق و سوریه و همچنین گذرگاه المحمودیه را در اختیار دارد. همه این گذرگاه‌های مرزی به مناطقی شهره شده‌اند که نفت خام سوریه هم با دخالت مستقیم نیروهای نظامی آمریکا به شمال عراق قاچاق می‌شود.


لاورنتیف همچنین به توافق ایران، سوریه و ترکیه بر سر مفهوم «نقشه راه» که مسکو در خصوص عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق ارائه داده بود اشاره کرد و گفت: همه طرف‌ها بر سر مفهوم این نقشه راه توافق کردند و در مرحله کنونی باید به سمت تدوین آن پیش برویم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار