آمار ثبت نام در حوزه‌های علمیه کشور افزایش یافته است

معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور از وجود 100 شعبه جامعه المصطفی در دنیا خبر داد و گفت: آمار ثبت نام در حوزه‌های علمیه افزایش یافته است.

به گزارش ذاکرنیوز ، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر کرانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: فتنه سال گذشته به نفع نظام اسلامی تمام شد، چرا که آمار ثبت نام در حوزه علمیه بیشتر از گذشته است. 

وی با بیان اینکه کیفیت حوزه‌های علمیه فوق‌العاده است، افزود: در حال حاضر بیش از 100 شعبه جامعه المصطفی در دنیا داریم. 

معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مراکز جامعه المصطفی در دنیا در حال نشر معارف از قم به جهان است، گفت: فلسفه وجودی مدرسه سفیران هدایت، تامین نیازهای تبلیغی مناطق دور کشور است، اگر چه متاسفانه در خیلی از جاها از هدف اصلی و نیازهای مناطق محروم فاصله گرفتند و بیشتر نیروها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به‌کار گرفته می‌شوند، اما مدرسه سفیران هدایت خراسان جنوبی همچنان بر هدف اصلی خود باقی است. 

پوراکبر کرانی ادامه داد:  عمده پذیرش در قم برای افراد مقیم در قم است و آمار پذیرش و ثبت‌نام ما در خردادماه 1402 با شهریورماه سال گذشته برابری می‌کرد و انگیزه‌ها بیشتر از گذشته است. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه حوزه علمیه از برکات وجود امام باقر (ع) است که به عنوان ستون دین و اسلام و جامعه است، اظهار داشت: امروز شاهد شکوه روحانیت هستیم. 

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه فتنه‌هایی که بروز می‌کند ظاهر آن آزاردهنده، اما در باطن آن یک لوازمی است که مایه امیدواری است، اما از وضع موجود باید بیشترین بهره‌برداری را ببریم. 

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه تولیدکننده است،  گفت: بازسازی جایگاه قم و حوزه علمیه اصلی‌ترین مسئله است و یکی از مشوق‌ها برای نسل آینده این است که وجود روحانیون سن بالا موثر است و از وجودشان بهره‌برداری حداکثری می‌شود. 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در استان برای نماز جماعت و برای تبلیغات کمبود روحانی داریم  که باید طرحی کارشناسی شده برای روحانیونی با سنین بالا داشته باشیم چرا که رشد علمی خاصی در حوزه علمیه برای آنان ممکن نیست تا ضمن حفظ شئون به شهر و مساجد خود برای تبلیغات و امام جماعت مساجد برگردند. 

عبادی بیان کرد: منبری‌هایی مستقل در طول تاریخ داشته‌ایم که وجودشان برکات دارد و اکنون هم هستند اما یا پیر یا کمرنگ هستند؛ با این همه نیاز به تبلیغات داریم به ویژه که ماه محرم و صفر نزدیک است و باید زمینه برای فعالیت این منبری‌ها و نیروهای ذخیره (روحانیون سن بالا) فراهم و از وجودشان حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار