آمادگی منطقه آزاد کیش برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کم‌نظیر گردشگری در این جزیره ، گفت: ارتباط مستقیمی میان توسعه گردشگری و پایداری اقتصاد این جزیره وجود دارد.

به گزارش ذاکرنیوز ، رحیم سرهنگی در نشست هم اندیشی با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای فناوری و اقدامات نوآورانه است و باید در جهت جذب گردشگر از شیوه‌های نوین بهره‌ ببریم.

وی ادامه داد: گردشگری و تجارت مالی 2 چشم‌انداز توسعه این جزیره است که می‌توان با اتکا به این مقوله‌ها سهم کیش در اجرای اقتصاد مقاومتی را افزایش داد.

سرهنگی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کیش را وجود زیرساخت‌های بسیار عالی ورزشی عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در این جزیره زیبای مرجانی می‌تواند آن را به قطب رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزشی تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری بیان داشت: خوشبختانه بخش خصوصی فعال در کیش هم‌افزایی و احساس مسئولیت لازم برای حمایت و نقش‌آفرینی در رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی را دارد.

سرهنگی تاکید کرد: ترغیب طبقه خلاق برای حضور در کیش همزمان با توسعه فنآوری اطلاعات و ارتباطات و مالی، ارتقا حوزه آموزشی و زیرساخت‌های جزیره عوامل مهمی برای رشد و پیشرفت منطقه با حضور سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی توسعه گردشگری را عامل مهمی در پایداری اقتصاد جزیره برشمرد و گفت: با توجه به موقعیت کیش در منطقه، می‌توان نسبت به ایجاد هاب مالی در آینده اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های این جزیره به منظور جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش در زبان‌های فارسی، لاتین، چینی و عربی برای ارائه در هشت نمایشگاه منطقه‌ای تنظیم شده‌اند.

مسائل و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران از جمله افزایش پروازها، توسعه صنعت گردشگری کیش، مشارکت‌های مردمی، رسیدگی به مسائل درون‌سازمانی، استفاده از نیرو‌های قدیمی و با تجربه، ارتقا روابط بین‌المللی و توسعه و احیای تجارت جهانی، اصلاح زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، حمل و نقل موارد مطرح شده در این نشست بود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار