آلمان سفیر خود را از روسیه فرا خواند

در پی اتهاماتی که آلمان درخصوص حملات سایبری به روسیه می‌زند، برلین سفیر خود در مسکو را برای رایزنی‌های بیشتر فراخواند.

وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه از فراخواندن سفیر خود در مسکو به دلیل فعالیت‌های جاسوسی الکترونیکی خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از البلد، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در این خصوص گفت که پس از آن که برلین مسکو را به حملات سایبری به شرکت‌های دفاعی و فضایی و حزب حاکم متهم کرد، سفیر آلمان در روسیه برای رایزنی فراخوانده شد.

سه روز پس از احضار سفیر روسیه در اعتراض به کمپینی که برلین می گوید دو سال پیش توسط گروهی مرتبط با آژانس اطلاعات نظامی GRU مسکو آغاز شد، الکساندر گراف لامبسدورف، سفیر روسیه در راستای پروتکل دیپلماتیک به برلین بازخواهد گشت.

 این اتهامات در زمانی مطرح می‌شود که از زمان جنگ روسیه با اوکراین در سال ۲۰۲۲ و در آستانه انتخابات اروپا، نگرانی فزاینده اروپا در مورد هکر‌ها و جاسوسان روس مطرح شده است.

در اوایل ماه مارس بود که یک عملیات جاسوسی از ارتش آلمان مقامات این کشور را شوکه کرد. اکنون گزارشی در مورد نشت داده دیگری منتشر شده است که گفته می شود دسترسی به هزاران پست آنلاین را فراهم کرده است.

در آن زمان خبرهایی فاش شد مبنی بر اینکه یک سرویس اطلاعاتی روسیه کنفرانس تلفنی چهار افسر عالی رتبه نیروی هوایی ارتش آلمان را رهگیری کرده بود. آنها درباره سناریوهای عملیاتی موشک کروز آلمانی در صورت تحویل تاروس به اوکراین صحبت کرده بودند.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار