ترخیص یوسا از بیمارستان؛

آقای نویسنده برای دومین بار کرونا را شکست داد

ماریو بارگاس یوسا برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۰ و عضو آکادمی فرانسه که هفته پیش به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از بانکوک پست، ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی پس از یک هفته بستری بودن در بیمارستان روز پیش (جمعه) سلامت خود را بازیافت و به منزل بازگشت.


این دومین بار در ۱۵ ماه گذشته است که نویسنده برنده نوبل ادبیات به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شود.


فرزندان وی روز دوشنبه اعلام کرده بودند، ماریو بارگاس یوسا، عضو آکادمی فرانسه از روز شنبه به دلیل عوارض ناشی از کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده است. فرزندان او آلوارو، گونزالو و مورگانا در بیانیه‌ای گفتند: با توجه به علاقه رسانه‌ها به وضعیت سلامتی پدرمان، ما اعلام می‌کنیم که او از روز شنبه پس از تشخیص «مثبت» کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده است.


در این بیانیه روشن نشده بود نویسنده پرویی که سال ۱۹۹۳ تابعیت اسپانیایی دریافت کرده و معمولاً در مادرید اقامت دارد، در کدام بیمارستان یا در کدام شهر بستری است. نخستین بار وی در آوریل ۲۰۲۲ در بیمارستانی در پایتخت اسپانیا بستری شده بود.


بارگاس یوسا که ۲۸ مارس ۱۹۳۶ در آرکیپا، در جنوب پرو، در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد، به همراه گابریل گارسیا مارکز کلمبیایی و خولیو کورتاسار آرژانتینی، به عنوان یکی از قهرمانان بزرگ رونق ادبی آمریکای لاتین در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شناخته می‌شود.


ماریو بارگاس یوسای ۸۷ ساله، نویسنده شاهکارهایی مانند «شهر و سگ ها»، «گفتگو در کلیسای جامع» و «سوربز» است که به دلیل توصیف واقعیت‌های اجتماعی تحسین شده اند. البته وی به دلیل مواضع محافظه‌کارانه سیاسی‌اش مورد انتقاد محافل روشنفکری آمریکای جنوبی است.


آثار این نویسنده که در جوانی چندین سال در پاریس زندگی کرد، به حدود ۳۰ زبان ترجمه شده و اولین نویسنده خارجی است که به عضویت آکادمی فرانسه انتخاب شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار