یک‌هفته با کتاب؛

آغاز نمایشگاه کتاب و انتصاب مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی

آغاز به‌کار نمایشگاه کتاب تهران و انتصاب مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ازجمله مهم‌ترین خبرهای حوزه کتاب و نشر در این‌هفته هستند.

 به گزارش ذاکرنیوز، گزارش اخبار برگزیده کتاب و نشر در سومین‌هفته اردیبهشت ۱۴۰۰ دربرگیرنده ۱۴ خبر مهم است. مهم‌ترین خبر آن هم آغازبه‌کار سی‌وسومین‌نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که ۵ عنوان از اخبار گزارش را به خود اختصاص داده است.


عناوین «یک‌هفته با کتاب» این‌هفته به‌ترتیب تاریخ تنظیم شده و از شنبه تا جمعه را شامل می‌شوند. به‌این‌ترتیب گزارش با خبر برگزاری نشست خبری نمایشگاه در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و بدون داشتن خبر خارجی و بین‌المللی، با خبر برگزاری جایزه ادبی ما که امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود، به پایان می‌رسد.


در ادامه مشروح این‌گزارش را می‌خوانیم؛


برگزاری نشست خبری نمایشگاه کتاب تهران


نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیش از ظهر شنبه هفدهم اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نمایشگاه کتاب تهران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم‌مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و محمدصادق علیزاده مسئول ستاد خبری این‌نمایشگاه در محل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.


انتصاب مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در حکمی، محمدحسین ظریفیان یگانه را به‌عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این‌وزارتخانه منصوب کرد.


انتصاب معاون اسناد کتابخانه ملی


مراسم تکریم و معارفه معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم روز یکشنبه این‌هفته با حضور علیرضا مختارپور رئیس سازمان، هوتن والی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدهادی ناصری مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مدیران این سازمان برگزار و محمد جواد جعفریان به این‌سمت منصوب شد.


انتشار فراخوان جشنواره آفتابگردان


فراخوان دریافت آثار سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری آفتابگردان با موضوع سالمندی این‌هفته منتشر شد.


برگزاری افتتاحیه دوره مجازی روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی


خبر دیگری که مربوط به یکشنبه این‌هفته است، برگزاری مراسم افتتاحیه «دوره مجازی غیرهمزمان روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی»، به صورت مجازی با حضور رییس و معاونان بنیادسعدی و برخی استادان این حوزه، است.


برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی خاتم


آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره خاتم هم یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در فروشگاه کتاب زیتون برگزار شد.


افتتاح کتابشهر کرمان


مراسم افتتاح فروشگاه کتابشهر کرمان روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار شد. در دور جدید افتتاح فروشگاه‌های کتابشهر ایران در سال ۱۴۰۱، که از شهرضا و بندر انزلی آغاز شد، به‌زودی ایلام و رفسنجان نیز شاهد افتتاح رسمی فروشگاه کتابشهر خواهند بود.


آغاز نمایشگاه کتاب تهران


درهای مصلی امام خمینی (ره) تهران ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت به روی مخاطبان سی‌وسومین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران گشوده و این‌رویداد از امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت آغاز شد که تا روز ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.


برگزاری اولین‌نشست خبری سخنگوی نمایشگاه


اولین‌نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر سه‌شنبه همزمان با ساعات پایانی اولین‌روز نمایشگاه در محل نمایشگاه برگزار شد.


افزایش ساعت دریافت مرسوله‌های ناشران در بخش مجازی نمایشگاه


حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران در گفتگویی که صبح چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت با مهر داشت، گفت شرکت پست ساعات کاری دریافت مرسوله از ناشران در بخش نمایشگاه مجازی را افزایش داده است.


تمدید ساعت برگزاری نمایشگاه


خبر دیگری که روز چهارشنبه درباره نمایشگاه کتاب منتشر شد، درباره تمدید ساعت بازدید از آن بود که طبق اطلاعات مندرج در این‌خبر، به دلیل استقبال بازدیدکنندگان در روزهای پایانی هفته از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ستاد برگزاری این نمایشگاه زمان برگزاری آن را به مدت یک ساعت تمدید کرد و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۹ شب به بازدید از نمایشگاه بپردازند.


برگزاری نشست خبری روز پاسداشت زبان فارسی


نشست خبری روز «پاسداشت زبان فارسی» پیش از ظهر چهارشنبه با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی تقوی عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر، امیرسعید کرمی، معاون گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی در خارج از کشور، مهدی نجفی، مدیر کارگروه دائمی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری «روز پاسداشت زبان فارسی» برگزار شد.


آغاز پویش کتابخوانی پویا


دیگر خبری که مربوط به چهارشنبه این‌هفته است، آغاز به‌کار دوازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» است که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و انتشارات ذکر، با محوریت مجموعه کتاب «ماجراهای گربه کوچولوی سفید» رخ داد.


برگزاری اختتامیه جایزه ادبی ما


مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه ادبی ما، هم که به ارزیابی آثار داستانی و مجموعه‌های شعر منتشرشده در سال ۱۳۹۹ اختصاص داشت، امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود و شاعران و داستان‌نویسان برگزیده این‌رویداد معرفی می‌شوند.

منبع مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار