آغاز دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی در شیراز

دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی از شامگاه ۲۵ اردیبهشت آغاز شده و تا روز جمعه سی‌ام اردیبهشت، در تالار حافظ شهر شیراز، ادامه دارد.

به گزارش ذاکرنیوز، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه آغاز به کار این جشنواره، گفت: این جشنواره در راستای احیا و تقویت فرهنگ، آئین‌ها و موسیقی اقوام ایرانی و توسعه گردشگری استان و جذب گردشگر، از امروز در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.


رسول موسوی نژادیان افزود: در این دوره جشنواره، ۱۸ گروه از استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان، لرستان، خوزستان، کردستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان هر روز در دو مرحله از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ به اجرای برنامه خواهند پرداخت.


وی ادامه داد: در هر مرحله از اجرا دو گروه هنرنمایی خواهند کرد که گروه‌های قشقایی و لرستان آغازگر دومین جشنواره ملی موسیقی اقوام بودند.


در این جشنواره سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گروه‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ گروه‌های کیش و گیلان، روز چهارم جشنواره چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گروه‌های خوزستان و کردستان و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ گروه‌های مازندران و خراسان و روز پنجم جشنواره پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گروه‌های قشقایی و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ گروه‌های بختیاری، اجرا خواهند داشت.


اختتامیه این دوره از جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های سنتی اقوام ایرانی، جمعه سی‌ام اردیبهشت در تالار حافظ شهر شیراز برگزار و از شرکت کنندگان قدردانی خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار