وزیر اقتصاد و دارایی:

آغاز تفیض اختیارات به استانداری‌ها / تورم باید کنترل شود

وزیر اقتصاد و دارایی مهار تورم را یکی از اولویت های جدی دولت دانست.

 به گزارش ذاکرنیوز ، احسان خاندوزی ظهر پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی در استان کرمان اظهارداشت: یکی از درخواست‌های استان‌ها تفیض برخی اختیارات برای سرعت در تصمیم گیری های اقتصادی است در همین راستا تصمیم داریم مناطق را قوی و برخی اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم تا بهترین تصمیم گرفته شود و در همین راستا در وزارتخانه تفویض اختیارات شروع شده است.


وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی شاخص تورم در بی ثباتی در قیمت‌ها در وضعیت مطلوبی نیست عنوان کرد: در تلاش هستیم با سیاست گذاری‌های مناسب اقتصادی شرایط را بهبود بخشیم و کارهای خوبی نیز در این مسیر آغاز شده است.


وی عنوان کرد: در واقع باید برای بهبود شرایط اقتصادی علاج فوری انجام شود و در این راستا انضباط دولت در دستور کار قرار گرفته است و سختگیری‌ها را از دستگاه‌های دولتی آغاز کرده‌ایم.


وی در خصوص نوسانات قیمت‌ها نیز گفت: از سال ۹۷ تا سال گذشته نرخ تورم بالایی تجربه شده است و فشار رفاهی بر خانوارها جدی بود که طبیعتاً این فشار به تولید نیز منتقل شده است.


وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مهار تورم افزود: مهار تورم در اولویت نخست برنامه‌های اقتصادی قرار دارد و همزمان رونق تولید و کمک به تولید کنندگان نیز انجام می‌شود تا شاهد پویایی اقتصاد باشیم.


خاندوزی گفت: رشد تولید و رونق اقتصادی ملی و تسهیل امور در راستای سرمایه گذاری و تولید جهت گیری های جدی است که در حال انجام است.


وی در خصوص مالیات‌ها نیز گفت: در واقع مالیات‌ها باید در استان‌ها پرداخت شود و مجلس نیز همراهی لازم را دارد و مجموع مالیات‌ها و عوارض به استان‌ها بر می‌گردد و این مساله موجب رونق اقتصادی و عمرانی استان‌ها می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار