آزادی‌خواه: عدم نظارت بر حوزه اقتصاد هنر باعث بیراهه رفتن برخی مجموعه‌ها شده است

نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر لزوم نظارت بر فعالیت های هنری گفت: باید نهادهای نظارتی بر فعالیت‌های هلدینگ فعال در حوزه اقتصاد هنر نظارت داشته باشند.

به گزارش ذاکرنیوز، احد آزادی خواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به اهمیت نظارت بر مسئله اقتصاد در حوزه هنر اظهار داشت: امروز در دنیا اقتصاد هنر خودش را در چند محور نشان می دهد که نمونه آن اقتصاد دیجیتال است.

وی ادامه داد: عمده عرضه و تبلور اقتصاد هنر در تئاتر و سینما و سریال و نمایش های خانگی است لذا به قانون گذاری و‌ مدل نظارتی جدید نیاز دارد؛ از این باید وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط همچون وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری و ورزش و جوانان شرایطی را فراهم کنند و اگر برای نظارت در این عرصه خلاقانونی وجود دارد از مجلس کمک گرفته شود. در صورت نبود مشکل قانونی هم به سرعت برای نظارت در این عرصه ورود کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی از حوزه‌ها در عرصه اقتصاد هنر رها هستند و نظارتی بر آن ها صورت نمی گیرد؛ خلایی که باعث شده گاهی بیراهه رفته‌‌اند.

وی ادامه داد: در صورت وجود نظارت مستمر، هنر پاک و مقدسی خواهیم داشت و هم اینکه می‌توان اقتصاد و تجارت هنر را به سرانجام رساند.

آزادی خواه در پایان گفت: باید بر فعالیت شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در عرصه اقتصاد هنر به خصوص هلدینگ‌های مربوطه نظارت شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار