«نجات اربیل»؛ روایتی از اقدامات سردار قاسم سلیمانی

کارگردان تله‌تئاتر «نجات اربیل» گفت: این تله تئاتر اولین تله تئاتری است که در رابطه با سردار قاسم سلیمانی تولید شده‌ است.

به گزارش ذاکرنیوز، ساسان قجر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تولید تله‌تئاتر «نجات اربیل» با مشارکت هنرمندان استان، اظهار کرد: تله‌تئاتر «نجات اربیل» روایت‌گر آزادسازی اربیل کردستان عراق توسط سردار سلیمانی در زمانی که داعشی‌ها آن را محاصره کرده‌ بودند، است و با حضور هنرمندان زنجانی تولید شده‌ است.


وی با بیان اینکه این تله‌تئاتر اولین تله‌تئاتری است که در رابطه با سردار قاسم سلیمانی تولید شده‌ است، افزود: در این تله‌تئاتر شهر اربیل عراق در یک سوله بزرگ به شکل نمادین و مدرن با استفاده از نمادهای تئاتری بازسازی شده‌ است. همچنین همه بازیگران و عوامل تولیدکننده آن از هنرمندان زنجانی هستند.


این هنرمند زنجانی در رابطه با اهمیت تولید آثار هنری در رابطه با اتفاقات رخ داده در جامعه، تصریح کرد: وقتی آثار هنری در رابطه با اتفاقات و موضوعاتی مانند نجات اربیل عراق توسط سردار سلیمانی تولید و پخش می‌شود، باعث می‌شود تا مردم نیز از جزئیات و چگونگی انجام آن کار اطلاع داشته‌ باشند و آگاهی و اطلاع داشتن از جزئیات یک موضوع باعث افزایش تاثیرگذاری آن در جامعه می‌شود.



قجر با بیان اینکه تله‌تئاتر «نجات اربیل» یک اثر ملی است و زنجان پرچم‌دار تولید تله‌تئاتر در رابطه با سردار سلیمانی است، ادامه داد: این تله تئاتر یک اثر ملی است که پخش آن از شبکه‌های ملی باعث می‌شود تا هنر زنجان دیده شده و همه نگاه‌ها نیز به سمت هنرمندان زنجانی بازگردد و این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا جایگاه هنری و فعالیت هنرمندان استان دیده شود، در چرخش اقتصادی هنر استان نیز موثر است.


تهیه‌کننده تله‌تئاتر «نجات اربیل» عنوان کرد: این روزها که سالن‌های تئاتر تعطیل بوده و هنرمندان نمی‌توانند فعالیت چندانی داشته‌ باشند، حمایت از تولید آثار هنری، حمایتی از هنرمندان بوده و به وضعیت اقتصادی آن‌ها نیز کمک می‌کند و با وجود همه این مزایا برای جایگاه هنری استان و هنرمندان، متاسفانه برخی از مسئولان و سازمان‌ها هیچ اقدامی برای حمایت از تولید آثار هنری مانند این تله‌تئاتر نمی‌کنند.


وی با اشاره به مشارکت بالای اتاق بازرگانی زنجان و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره)، انجمن سینمای جوان، شرکت توزیع نیروی برق استان، نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین، شهرداری منطقه ۳، مدیر فضای سبز منطقه ۳ و منظر شهری شهرداری زنجان در تولید این تله‌تئاتر، خاطرنشان کرد: هنرمندان زنجانی بعد از شنیدن نام سردار سلیمانی و موضوع تله‌تئاتر با جان و دل و بدون چشم‌داشت مالی برای تولید آن تلاش کردند. همچنین این تله‌تئاتر تولید مرکز صدا و سیمای مرکز زنجان بوده و به احتمال زیاد در هفته دفاع‌مقدس شاهد پخش آن از شبکه اشراق باشیم.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار