«حاج قاسم» یکی از نخبگان استراتژیست جهانی بود/سردار سلیمانی هم حضورش و هم شهادتش وحدت‌آفرین بود

یکی از همرزمان شهید سردار سلیمانی می‌گوید: هرچند در ایران نخبگان نظامی زیادی وجود دارد که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و گمنام هستند، اما «حاج قاسم» یکی از نخبگان استراتژیست جهانی بود.

«حاج قاسم» یکی از نخبگان استراتژیست جهانی بود/سردار سلیمانی هم حضورش و هم شهادتش وحدت‌آفرین بودبه گزارش ذاکرنیوز، محمد الله‌مرادی اظهار داشت: در اوایل انقلاب هیچ پاسدار و سرداری وجود ندارد که در محضر سردار قاسم سلیمانی نبوده باشد و زیر فرماندهی علی‌وار سلیمانی آموزش ندیده باشد.


وی افزود: هرچند در ایران نخبگان نظامی زیادی وجود دارد که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و گمنام هستند، اما سردار سلیمانی یکی از نخبگان استراتژیست جهانی بود.


این هم‌رزم شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: این تفکر که عده‌ای می‌گویند بعد از شهادت سردار سلیمانی دیگر فردی این چنین در کشور وجود ندارد درست نیست چرا که هزاران نفر مانند قاسم سلیمانی در کشور وجود دارند که گمنام هستند البته سردار سلیمانی با سایر سرداران فرق داشت و بعد از رهبری اولین فردی بود که محبوب دل مردم بود و شهادت ایشان داغی بزرگ بر دل‌ها گذاشت.


وی تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی در بعضی موقعیت‌ها موضع‌گیری‌هایی می‌کرد که موضع‌گیری‌هایش وحدت‌آفرین بود و در مواردی اعلام می‌کرد ما علیه دولت کار نمی‌کنیم، مقام معظم رهبری امر فرمودند که به دولت کمک کنید ما هم کمک می‌کنیم اگر هم انتقادی می‌کنیم به منزله پیشبرد ماشین دولت و ایجاد وحدت است.


الله‌مرادی با عنوان اینکه سردار سلیمانی هم حضورش و هم شهادتش وحدت‌آفرین بود گفت: «حاج قاسم» آنقدر شخصیت تاثیرگذاری بود که بی‌حجاب، باحجاب، چپ، راست، پیر، جوان، زن و مرد همه از شهادت سردار سلیمانی اظهار تاسف می‌کنند حتی آن‌هایی که گرایش اسلامی ندارند از نبود حاج قاسم ناراحت هستند.


وی یادآور شد: شهید حاج قاسم در میان مردم کردستان عراق بیشتر کاریزما دارد تا در ایران، بطوریکه مسعود بازرانی در خاطره‌ای بیان می‌کند که داعش به دروازه‌های شهر اربیل رسیده و شهر در حال سقوط بود به همین خاطر از چندین کشور درخواست کمک کردیم، اما هیچ‌کدام کمکی نکردند بعد از ایران درخواست کمک کردم بلافاصله تلفن من را به حاج قاسم وصل کردند که حاج قاسم گفت: کاک مسعود فردا نماز صبح اربیل هستم.


وی گفت: مسعود بارزانی عنوان می‌کند، گفتم دیر است همین امشب اینجا باشید وگرنه شهر به تصرف داعش درمی‌آید، اما حاج قاسم گفت، کاک مسعود فقط شما امشب شهر را نگه دارید تا ما می‌رسیم، حاج قاسم صبح رسید و پیشمرگان ما را سازماندهی کرد و در عرض چند ساعت ورق به نفع ما برگشت و همان روز داعش حدود ۱۰۰ کیلومتر عقب‌نشینی کرد.


الله‌مرادی همچنین از زبان بارزانی نقل کرد: وقتی تعدادی از سران و فرماندهان داعش را گرفتیم از آن‌ها پرسیدیم چطور است که شما دیروز قرار بود کل شهر را محاصره کنید، اما امروز عقب‌نشینی کردید گفتند دیشب اطلاع پیدا کردیم که قرار است سردار سلیمانی برای کمک به شما به عراق بیایید لذا روحیه نیرو‌های ما به هم ریخت و بسیاری از نیرو‌های ما از ترس سلیمانی فرار کردند.


وی گفت: اگر این خاطره را با اصول و قوانین جنگ‌های نوین مقایسه کنیم متوجه می‌شویم در قاموس هیچ جنگی نمی‌گنجد که از ترس فرماندهی صد کیلومتر عقب‌نشینی شود.


این پیشمرگ مسلمان کرد اضافه کرد: تاکتیک‌های حاج قاسم در سیاست نیرو‌های جهانی نمی‌گنجد و فراتر از آن است در واقع وقتی ابهت حاج قاسم صد کیلومتر عقب‌نشینی دشمن را در پی داشته باشد خدا می‌داند تاکتیک‌ها، برنامه‌ها و نقشه‌هایش چه اثراتی خواهد داشت.


وی عنوان کرد: در جریان حوادث سوریه، کرد‌های ایزدی مانند پدری دلسوز حاج قاسم را دوست داشتند چرا که به آن‌ها کمک کرد و ناموس آن‌ها را نجات داد.


الله‌مرادی گفت: در جریان عملیات چشمه صلح که ترکیه علیه کرد‌های سوریه انجام داد خود اردوغان فریب آمریکا را خورد چرا که امریکا بخاطر اینکه بتواند زندان داعش که صد‌ها داعشی در آن زندانی بودند را نجات دهد فریب‌کاری کرد اردوغان را بر ضد کرد‌های سوریه شوراند و عملیات اردوغان باعث شد که آن زندانیان که به زحمت و کمک کرد‌ها و حاج قاسم اسیر شده بودند همه فرار کنند لذا ترکیه در این عملیات نتیجه‌ای بدست نیاورد بلکه فقط عده‌ای مردم مظلوم را آواره کردند.


وی اضافه کرد: حاج قاسم معتقد بود که باید از تاکتیک‌های نظامی استفاده کنیم که امریکا از آن بهره‌ای نبرد لذا استراتژی وی حفظ کرد‌های سوریه، ترکیه عراق و ایران بود و معتقد بود کرد‌های این مناطق ایرانی هستند لذا باید این وحدت را حفظ کنیم و کرد‌ها هم همین را درک می‌کردند.


الله‌مرادی اذعان داشت: در واقع حاج قاسم اصلا معتقد به برخورد با کرد نبود بلکه معتقد بر استفاده از غیرت کرد بود.


وی با بیان اینکه صد‌ها نیروی اهل سنت و کردزبان عراق عضو گروه حشدالشعبی هستند گفت: این تعبیر اشتباهی است اگر فکر کنیم، چون حشدالشعبی شیعه است امریکا با آن‌ها سر ناسازگاری دارد این فریب است چرا که اقوام مختلفی با مذاهب مختلف و ملیت‌های مختلف در حشد‌الشعبی حضور دارند در واقع امریکا با مردم عراق پیکار می‌کند و برای آن کرد و عرب و فارس و تسنن و تشیع فرقی ندارد.


الله‌مرادی افزود:، اما امریکا این را بداند که با پهنا و وسعت ۱۰۰‌ها کیلومتر و به عمق هزاران کیلومتر قبری برای خود کنده است که هرگز خلاصی از آن ندارد و فوق‌العاده اشتباه تاریخی کرد و باید در تاریخ اشتباه و حماقت ترامپ را بنویسند چرا که شهادت حاج قاسم هم اثرات مثبتی برای ما داشت.


منبع: فارس



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار