«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی

تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح موسیقی طی روزهای گذشته علاوه‌بر برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای زنده اقدام به انتشار تازه‌ترین تک‌آهنگ‌های خود کردند.

به گزارش ذاکرنیوز، علیرضا سعیدی: در کوران برگزاری کنسرت‌ها که مبتنی‌بر اجراهای زنده خوانندگان موسیقی پاپ هستند، انتشار تک‌آهنگ‌ها هم تبدیل به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی شده که تهیه‌کنندگان موسیقی، شرکت‌های تولیدی و خوانندگان به ویژه در حوزه موسیقی تجاری روی آن تمرکز زیادی دارند و تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص، آثاری را تولید کنند که دستشان در کنسرت‌ها برای ارائه آثار جدید خالی نماند.


این فرآیند در این ماه‌ها شکل پررنگ‌تری گرفته و با منسوخ شدن تولید آلبوم به ویژه در حوزه موسیقی پاپ، این تک آهنگ‌ها هستند که در بازار موسیقی سرگرم کننده جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.


چنین روندی اما هنوز در گونه‌های دیگر موسیقی هنوز تبدیل به فرآیندی عادی و روتین نشده و این آلبوم‌ها هستند که با وجود تمام مشکلات و مصائب اقتصادی این حوزه، شناسنامه اصلی فعالیت هنرمندان فعال این عرصه‌ها به حساب می‌آیند، ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم روند صعودی تولید تک‌آهنگ به‌عنوان جریان اصلی «تولید در موسیقی» به گونه‌ای است که عمده خوانندگان پاپ به واسطه آن در مسیر اقتصادی و فرهنگی فعالیت‌های خودشان را ادامه می‌دهند. کما اینکه هستند خوانندگان و هنرمندانی که برای ادامه حیات خود در عرصه موسیقی در مقاطعی که تمایلی به برگزاری کنسرت ندارند، از مسیر تولید تک آهنگ ارتباط خود با مخاطبان و طرفداران‌شان را حفظ می‌کنند.


براساس تازه‌ترین آماری که تا روز سیزدهم خرداد ماه توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، دفتر موسیقی مجوز ۳۸۰ تک آهنگ را صادر کرده که در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۳۰۹ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۶ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۳۰ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۷ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۵ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده‌اند. آماری که گرچه می‌تواند دربرگیرنده اتفاقات مثبتی در حوزه ارتقای کمی تولیدات به حساب آید، اما باید پذیرفت، این کیفیت است که می‌تواند بیشتر از هر شاخص دیگری مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد. شرایطی که در مرحله اول تولید مستقیماً به خوانندگان و هنرمندانی برمی‌گردد که می‌توانند در ارتقای سطح کیفی آثار موثر باشند.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


یکی دیگر از نکات مهمی که در این میان می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و در روزهای پیش رو نیز روی آن تمرکز بیشتری شود، بحث عرضه برخی تک‌آهنگ‌ها در مسیرهای خارج از جریان تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله از طریق عرضه در پلتفرم هاست که برخی از آنها از درجه کیفی بسیار قابل قبول و برخی هم از درجه کیفی ضعیفی برخوردار بوده‌اند. فعلاً معلوم نیست نهاد ناظر یا مجوزدهنده این آثار در چه چارچوبی فعالیت می‌کند تا بتوان بر اساس آن به ارزیابی کیفی آثار منتشر شده در حوزه محتوا و موسیقی پرداخت.


به هر ترتیب آنچه می‌خوانید نگاهی کوتاه و اجمالی به برخی آثار منتخب دارای مجوز در حوزه تک‌آهنگ هاست که طی روزهای گذشته انتشار آن‌ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و دربرگیرنده معرفی آثار جدید خوانندگان شناخته‌شده‌ای است که به نظر می‌آید، روزهای شلوغی را می‌گذرانند.


علیرضا قربانی، اسحاق انور، «پریزاد» و چند داستان دیگر


تک آهنگ «پریزاد» از جمله آثار شاخص هفته‌های اخیر موسیقی کشورمان است که چندی پیش با شعری از زنده یاد اسحاق انور، هنرمندی غلامرضا صادقی و خوانندگی علیرضا قربانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.


این تک آهنگ از جمله آثار زیبا و شنیدنی است که چندی قبل با صدای مرحوم اسحاق انور و همراهی امیر بهزاد در دسترس مخاطبان قرار گرفت و این بار با صدای علیرضا قربانی در یک تجربه مشترک دیگر با غلامرضا صادقی که در ماه‌های اخیر آثار پرمخاطبی از او در قالب همکاری با همایون شجریان و علیرضا قربانی منتشر شده، شنیدنی شد.


نوید زمرذی تنظیم و نوازنده گیتار، امیرحسین اسکندری نوازنده سه تار، آرش پاکزاد میکس و مستر، حسام ناصری ضبط از جمله هنرمندانی بودند که در این اثر با علیرضا قربانی همراهی کردند.


برای شنیدن قطعه «پریزاد» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


محسن چاوشی و انتشار یک ملودی دیگر برای «رهایم کن»


همزمان با انتشار قسمت‌های پایانی سریال «رهایم کن» در شبکه نمایش خانگی، محسن چاوشی از خوانندگان محبوب مخاطبان و البته دست اندرکاران تولید سریال‌های عاشقانه این سال‌ها تک آهنگ دیگری را برای این سریال منتشر کرد.


«من باید می رفتم» عنوان تازه‌ترین تک آهنگ محسن چاوشی است که با ترانه امید روزبه، آهنگسازی و خوانندگی محسن چاوشی، مهدی کریمی میکس و مستر و تنظیم اشکان عرب در قالب یک ترانه عاشقانه پیش روی شنوندگان قرار گرفت.


عادل روح نواز نوازنده گیتار الکتریک، بهروز میرزایی نوازنده گیتار نایلون، کوروش کشاورز نوازنده ویولن سل و رضا فوادیا سرپرست ارکستر زهی گروه اجرایی این قطعه را تشکیل می‌دهند.


برای شنیدن قطعه «من باید می رفتم» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


محمد اصفهانی و یک رخ‌نمایی درست در یک تک‌آهنگ مناسبتی


محمد اصفهانی از خوانندگان مطرح و جریان ساز موسیقی پاپ هم که طی سال‌های گذشته همچنان به عنوان یک خواننده خوش تکنیک و پرمخاطب در میان شنوندگان معرفی شده است، طی روزهای گذشته بود که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) قطعه «همدم» را منتشر کرد.


حضور حسام ناصری از آهنگسازان و تنظیم کنندگان شناخته شده این سال‌های موسیقی ایران که با علیرضا قربانی پروژه بسیار موفق «با من بخوان» را پیش روی مخاطبان قرار داده، از نکات قابل توجه این همکاری است که به نظر می‌آید تنها به این پروژه ختم نخواهد شد و باید منتظر آثار دیگری از همکاری ناصری و اصفهانی بود.


در این قطعه حسین غیاثی ترانه سرا، حسام ناصری آهنگسازی و تنظیم، هومن مهدویان نوازنده سه تار، امین عطایی نوازنده ویولن و ویولا، بامداد امینی میکس و مستر و آیدا مصباحی تهیه‌کننده، رضا کریمی مشاور پروژه، زامیاد سعدوندیان مشاور هنری و امیر حسین مرادیان مجری طرح گروه اجرایی این تک آهنگ را تشکیل می‌دهند.


برای شنیدن قطعه «همدم» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


«ترس تنهایی» با صدای فریدون آسرایی شنیدنی شد


فریدون آسرایی نیز از آن دسته خوانندگانی است که به واسطه جنس صدایی که از آن برخوردار است، یکی از گزینه‌های خوانش ترانه‌های عاشقانه‌ای است که می‌توانند با احساس و روح مخاطب همذات پنداری کند.


این خواننده اگرچه در این مدت در حوزه برگزاری کنسرت فعالیت چندانی نداشته، اما تلاش می‌کند با حضور فعال در موسیقی تیتراژها و تک آهنگ‌ها از غافله موسیقی پاپ ایران عقب نماند.


آسرایی به تازگی قطعه «ترس تنهایی» را با ترانه و آهنگ علیرضا راشا، تنظیم و میکس و مستر فرید فراز، مهرداد راد نوازنده گیتار منتشر کرده است.


برای شنیدن قطعه «ترس تنهایی» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


مصطفی راغب و حضور فعال و موثر در یک مسیر درست


مصطفی راغب از جمله خوانندگان مطرح و پرطرفدار موسیقی پاپ این سال‌ها که طی ماه‌های اخیر به واسطه توانایی‌ها و تسلطی که در خوانش و انتخاب ترانه‌هایش داشته از محبوبیت بیشتری هم توسط طرفدارانش برخوردار شده، طی روزهای گذشته بود که قطعه «پرپرواز» را منتشر کرد.


این خواننده که اخیراً نیز کنسرت مشترکی را با حمید هیراد برگزار شد در این قطعه از علیرضا راشا به عنوان ترانه سرا، علی اسماعیلی به عنوان آهنگساز و احسان احمدی به عنوان تنظیم‌کننده و میکس و مستر استفاده کرده است.


برای شنیدن قطعه «پر پرواز» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


شنیدن عاشقانه‌ای از دل جنگ با صدای امیرحسین سمیعی


امیرحسین سمیعی خواننده و مدیر فرهنگی که طی سال‌های گذشته علاوه بر خوانندگی و حضور در ارکسترهای مطرح کشورمان در کسوت مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سپس معاونت امور هنری این مجموعه به فعالیت مشغول است، روزهای ابتدایی خرداد ماه امسال بود که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر قطعه «باران بی تو» را با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر کرد.


در این قطعه که به گفته دست اندرکارانش «عاشقانه ای از دل جنگ» بود، محمد مهدی سیارترانه سرا، آرمان مهربان تنظیم کننده و امیرحسین سمیعی آهنگساز و خواننده دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دادند.


برای شنیدن قطعه «باران بی تو» را اینجا کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


رضا یزدانی با «می‌ترسم» برای «سه کام حبس» خواند


رضا یزدانی خواننده صاحب سبکی که در سال‌های گذشته غیر از خوانندگی در حوزه بازیگری تجربه‌های تلخ و شیرین متفاوتی را هم تجربه کرده، در ادامه علاقه مندی های خود به حوزه سینما چندی پیش بود که موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «سه کام حبس» را منتشر کرد.


در این قطعه موسیقایی که با نام «می‌ترسم» پیش روی مخاطبان قرار گرفته، بابک زرین آهنگساز، معین برزه ترانه سرا، بهتاش زرین تنظیم کننده، حمید حاتمی میکس و مستر، علی اوجی تهیه کننده و رضا یزدانی به عنوان خواننده حضور دارند.


برای شنیدن قطعه «می‌ترسم» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


گروه سون و انتشار یک قطعه بعد از مدت‌ها غیبت


گروه موسیقی «سون» متشکل از کیارش پوزشی، آرش قنادی و امیر قنادی که از جمله گروه‌های قدیمی فعال در حوزه موسیقی پاپ است که طی روزهای گذشته بعد از مدت‌ها بی خبری و عدم برگزاری کنسرت، تک آهنگ «نشد که بی‌ام» را پیش روی مخاطبان قرار داد.


در این تک اهنگ علیرضا پیروزی ترانه سرا، امیر قنادی آهنگساز و آرش قنادی و کیارش پوزشی به عنوان تنظیم کننده حضور دارند.


برای شنیدن قطعه «نشد که بی‌ام» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


شهرام شکوهی به یاد خواننده ناکام موسیقی پاپ خواند


شهرام شکوهی از جمله خوانندگانی که چند ماه اخیر فعالیت چندانی در عرصه موسیقی نداشت و به تازگی در صدد برگزاری فصل تازه کنسرت‌های خود است، طی هفته‌های گذشته بود که تک آهنگ «محرم اسرار» را به یاد مرحوم بهنام صفوی خواننده فقید موسیقی پاپ را با تنظیم جدید بازخوانی کرد.


در این قطعه محمد کاظمی ترانه سرا، مرحوم بهنام صفوی آهنگساز، امیرحسین کاشانیان تنظیم کننده، سعید رحیمی میکس و مستر و شهرام شکوهی به عنوان خواننده حضور دارند.


برای شنیدن قطعه «محرم اسرار» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


شنیدن عاشقانه ای دیگر برای این روزها از حجت اشرف‌زاده


حجت اشرف زاده خواننده‌ای که پس از انتشار قطعه «ماه و ماهی» از محبوبیت صدچندانی میان مخاطبان آثارش برخوردار شد و به نوعی فصل تازه ای از فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی را آغاز کرد، طی سالهای اخیر عمده تمرکز خود را روی انتشار آثاری گذاشت که دربرگیرنده حال و هوایی عاشقانه بود.


او که به نوعی از خوانندگان محبوب نسل میانی جامعه است، طی روزهای گذشته بود که در آستانه فصل تازه برگزاری کنسرت‌هایش قطعه «عاشقم باش» را با ترانه‌ای از احمید امیرخلیلی، آهنگسازی علیرضا خرداد، تنظیم معین حبیبی و میکس و مستر ایمان احمدزاده منتشر کرد.


برای شنیدن قطعه «عاشقم باش» اینجا را کلیک کنید.


«تک‌آهنگ‌ها» در هیاهوی کنسرت‌ها زنده‌اند!/ از اصفهانی تا چاوشی


رضا بهرام با قطعه «صدام کن»، وهاب ابراهیمی با قطعه «باید ستاره شد»، علیرضا پوراستاد با قطعه «دختر کدخدا»، رستاک حلاج با قطعه «بعد من»، سینا شعبانخانی با قطعه «دست بردار»، گروه «ماکان» با قطعه «بله»، مصطفی عابدینی با قطعه «به چه دردم می خورن»، علیرضا بحرینی با قطعه «یادم رفت»، رضا ملک زاده با قطعه «جای تو خالی» با صدای رضا ملک‌زاده، گروه پازل با قطعه «تقصیرمنه»، روزبه بمانی با قطعه «چشمات»، بهنان بانی با قطعه «سگ بند»، مسیح و آرش با قطعه «نمی‌شد راحت»، سهراب پاکزاد با قطعه «عادت»، میثم ابراهیمی با قطعه «آهو»، آرمین زارعی با قطعه «شماره جدیدم»، میلاد درخشانی با قطعه «رفتنت»، گرشا رضایی با تک «قصه برکه و ماهی» نیز از جمله خوانندگان مطرحی بودند که طی هفته‌های گذشته آثار جدیدشان را به مخاطبانشان ارائه کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار