400 میلیارد تومان به مالباختگان صندوق امانات بانک ملی پرداخت شده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی 14000 صفحه اوراق و اسناد و 28 متهم دارد؛ تاکنون 400 میلیارد تومان از متهمان مسترد و به مالباختگان پرداخت شده است. 300 میلیارد تومان هم در حال تحقیق و بازگرداندن به مالباختگان است.

به گزارش ذاکرنیوز ، مسعود ستایشی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام نماد تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت و یاری رساندن به برپا دارندگان و اقامه کنندگان حق بود. 

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با دست خالی از تجهیزات مادی اما با تکیه بر قدرت ایمان و عمل صالح، توده‌های میلیونی مظلوم ایران، جنبشی عظیم را به پا ساخت که موتور محرک آن امیدواری مظلومین نسبت به غلبه بر چپاول‌گران و دسیسه‌های آنان بود. 

وی افزود: سالروز قیام خونین 15 خرداد را که سرمنشا این انقلاب عظیم الهی یعنی انقلاب اسلامی ایران بود را نیز گرامی می‌داریم. 

ستایشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: ایشان فرمودند امروز برنامه دشمن بر آن متمرکز شده تا با انسجام انواع ابزار‌ها و به کارگیری ترفند‌ها و شگرد‌های خاص تبلیغی، امید و ایمان ملی در جامعه کاسته شده و از این رو دستگاه‌های حاکمیتی از جمله قوه قضاییه خود را موظف می‌دانند تا با برنامه ریزی منسجم با هدف پلید دشمن مقابله کند.

وی افزود: این مهم در سایه وحدت ملی مسئولان و مسئولیت شناسی آن‎ها در این برهه خطیر و ادامه همدردی و شفقت با مردم عزیز ایران تحقق پیدا می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بی شک یکی از مسیر‌های زدودن اعتماد و امید مردم و به ویژه جوانان، تلاش دشمن برای فراگیر نشان دادن ضعف‌ها و کاستی ها و نادیده انگاری اداره منسجم حاکمیت برای مقابله با آن‌ها است.

ستایشی ادامه داد: امروز در داخل کشور و میان مسئولان و آحاد جامعه جبهه‌‎ای واحد تشکیل شده است. 

وی افزود: قوه قضاییه معتقد است که پنجه افکندن در گلوی فساد و عدم تسامح با مفسدان و خشکاندن ریشه‎‌های بروز فساد در جامعه، در هر زمینه می‎‌تواند به امیدافزایی و ارتقاء اعتماد عمومی مردم منجر شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تحقق عدالت اعم از عدالت اجتماعی اقتصادی سیاسی فرهنگی و جغرافیایی می‎‌تواند نسیم الهام‌بخش معنویت و امید را در جامعه به نسل جدید تسری داده و سعی دشمن را در این زمینه ناکام بگذارد.

ستایشی اظهار کرد: بازگشت آقای اسدالله اسدی دیپلمات پرافتخار به کشور را به ملت ایران تبریک عرض می‎‌کنم. جمهوری اسلامی ایران نشان داد تا نسبت سرنوشت اتباع خود هیچ تسامحی را روا نمی‌دارد.

وی افزود: معتقدیم آقایان اسدی و نوری بی‌گناه بوده و برای آزادی صلح و برقراری امنیت برای بشریت اهتمام به خرج داده و عمر خود را سپری کردند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: روند برخورد جمهوری اسلامی ایران با متهمان و مجرمان خارجی همواره روندی مهربانانه، صبورانه و متواضعانه و مبتنی با حقوق بشر بوده است.

وی افزود: بار دیگر قوه قضاییه تضییع حقوق بشر در خصوص افرادی نظیر آقای نوری توسط دولت سوئد را محکوم کرده و انتظار دارد تا مجامع بین‌الملل به این فاجعه حقوق بشری رسیدگی عادلانه و منصفانه‌ای داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی 14000 صفحه اوراق و اسناد و 28 متهم دارد؛ تاکنون 400 میلیارد تومان از متهمان مسترد و به مالباختگان پرداخت شده است. 300 میلیارد تومان هم در حال تحقیق و بازگرداندن به مالباختگان است؛ تمام متهمان برای اخذ آخرین دفاع احضار شده‌اند.

در حال تکمیل ...

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار