125 هزار مترمکعب به ظرفیت آب‌شیرین‌کن استان بوشهر افزوده شد

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت تولید 105 هزار مترمکعب آب شرب گفت: عملیات اجرایی طرح‌های جدید آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 125 هزار مترمکعب آغاز شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جشن ایمان و امید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با گرامیداشت سالروز انتخاب آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد سال 1400، اظهار داشت: نقش اقشار مختلف مردم در  انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نقش بی‌بدیل بود و با تشکیل دولت سیزدهم تحول مهم و شگرف در بخش‌های مختلف ایجاد شد.

وی با بیان اینکه 21 ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته است گفت: در این مدت در 2 سفر رئیس جمهور و اعضا هیئت دولت، به استان بوشهر، مصوباتی مهمی برای توسعه‌ استان در پی داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به توجه ویژه به اجرایی شدن مصوبات و تأمین منابع اعتباری افزود: عملکرد مسئولان در دریافت منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و اجرایی شدن پروژه‌ها قابل قبول ارزیابی شده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: با وجود گذشت 3 ماه از سال، بودجه اعتبارات 1402 در مرحله ابلاغ است ولی منابع کافی برای اجرای پروژه‌های استان بوشهر تأمین شده است.

وی با بیان اینکه اجرا پروژه‌های بخش عمرانی در بخش‌های مختلف تسریع یافته است گفت: 2 بخش تأمین آب و راهسازی به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی رشد و توسعه هر منطقه در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر با ظرفیت تولید 105 هزار مترمکعب از 11 سال قبل آغاز شده است افزود: تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شدن این پروژه‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است و درحالی که 60 هزار مترمکعب آن در گذشته به بهره‌برداری رسیده، عملیات اجرایی طرح‌های جدید آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 125 هزار مترمکعب آغاز شده است.

محمدی‌زاده به ساخت سد در راستای تأمین آب پایدار در حوزه شرب و کشاورزی پرداخت و بیان کرد: سال گذشته 2 سد باغان و خاییز به مرحله آبگیری رسید و ان‌شاءالله تلاش می‌شود تا پایان امسال 2 سد دشت پلنگ و دالکی آبگیری شود.

وی 2 سد دشت پلنگ و دالکی را از سدهای مهم استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت مخزن ذخیره آب 2 سد دشت پلنگ و دالکی 600 میلیون متر مکعب است.

استاندار بوشهر، به طرح‌های راهسازی پرداخت و با بیان اینکه قطعات باقیمانده پروژه‌های شرق به غرب از جمله مسیر بزبازبندو در محور عسلویه و بنک به دوراهک تکمیل شده است تصریح کرد: طرح راهسازی اهرم به برازجان و ساخت کمربندی گناوه، و ورودی دیلم تسریع یافته و تا پایان امسال تکمیل و بخش اصلی کمربندی گناوه در هفته دولت افتتاح می‌شود.

محمدی‌زاده از اجرایی شدن مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: در این راستا با توجه به اینکه فعالیت و عملکرد مجریان، پیمانکاران، مشاوران مطلوب است دولت با تمام توان و ظرفیت از پروژه‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مسائل اجرایی شدن خط ریلی بوشهر - شیراز برطرف شده است گفت: منابع اعتباری این پروژه با مصوبه مقام معظم رهبری تأمین و وارد مراحل اجرایی شده است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه پیمانکاران جدید پروژه راه‌آهن بوشهر انتخاب شده است، تصریح کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر دارای 11 قطعه است که تنها 4 قطعه آن پیمانکار داشته و در طول 14 سال گذشته 7 قطعه آن فاقد پیمانکار بوده است و اکنون پیمانکاران جدید انتخاب شدند و حداکثر در نیمه دوم امسال شاهد یک جهش جدید در حوزه راه‌آهن بوشهر خواهیم بود.

محمدی‌زاده سرمایه‌گذاران در جنگ اقتصادی را سربازان این جبهه دانست و افزود: کارآفرینان، سرمایه‌گذاران کارخانه‌داران و فعالان اقتصادی و راس آن کارگران، سربازان جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند.

فعالیت 70 شرکت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم با بیان اینکه 70 شرکت در این منطقه فعالیت دارند گفت: 25 شرکت نیز در حال اجرای طرح خود برای فعالیت هستند.

احمد دشتی‌زاده به افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران از داخل کشور و تعدادی سرمایه‌گذار خارجی از برخی کشورها نظیر چین خواستار سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند.

وی ساخت موبایل، پاور برق و خودروسازی را از جمله درخواست‌های سرمایه‌گذاران جدید در این منطقه عنوان کرد و گفت: مذاکرات اولیه در این خصوص انجام شده و آماده خدمات‌دهی به سرمایه‌گذاران هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تأکید کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه استفاده می‌کنیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار