اعتراضات اصفهان به روایت تصویر

تصاویر حاکی از درگیری شدید بین پلیس و معترضان در اصفهان است. برخی نیز از قطع اینترنت خبر داد‌ه‌اند. تصاویری نیز از زخمی شدن معترضان منتشر شده است. این تجمع در اعتراض به کم‌آبی و خشکی زاینده‌رود در حالی شکل گرفت که دو جمعه در هفته‌های گذشته نیز تجمعات گسترده‌ای در این شهر برپا شده بود.

به گزارش ذاکرنیوز،حمید عزیزخانی خبرنگار ذاکرنیوز از اصفهان/تجمعات اعتراضی امروز اصفهان به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی نیز با شلیک گاز اشک‌آور تجمع‌کنندگان را متفرق کردند. برخی کاربران در فضای مجازی تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان از مجروح شدن شدید معترضان می‌دهد. همچنین برخی معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاپ کرده‌اند.

 براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، فضای شهر اصفهان امروز به شدت امنیتی بود.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از این است که اینترنت اپراتورهای موبایل در بخش‌های از استان‌های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری قطع شده و تنها اینترنت‌های خانگی وصل هستند.

پیامکی که در اصفهان برای بسیاری ‌از مردم فرستاده شده

تصاویر| در اصفهان چه خبر است؟

تجمع امروز اصفهان در حالی بود که کشاورزان اصفهانی بیش از دو هفته در اعتراض به بی‌آبی در بستر خشک زاینده‌رود تحصن کرده بودند. همچنین در اتفاقی بی‌سابقه صداوسیما به پوشش این تجمعات گسترده پرداخته بود اما به‌یک‌باره و بعد از آتش زدن چادر کشاورزان، فضای این اعتراضات به خشونت کشیده شد. 

براساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، نیروهای امنیتی با حضور گسترده در زاینده‌رود و سطح خیابان‌های شهر، ضمن هشدار به تجمع‌کنندگان و شلیک گاز اشک‌آور سعی در جلوگیری از تجمع مردم داشته‌اند. همچنین در جریان این اعتراضات، برخی از شهروندان دچار جراحت شدید شدند. برخی منابع خبری نیز با استناد به تصاویری از این اعتراضات، مدعی کشته شدن برخی معترضان شده‌اند. 

تصاویر| در اعتراضات اصفهان چه گذشت؟

همچنین تصاویری از آتش زدن موتور نیروهای یگان‌ویژه و پرتاپ سنگ از سوی معترضان به سوی نیروهای امنیتی در جریان این اعتراضات منتشر شده است.

در جریان این اعتراضات، شعارهای تندی نیز سر داده شده است.

امام جمعه اصفهان نیز ضمن انتقاد از ادامه اعتراضات در زاینده‌رود، گفته که اتفاقات امروز کار کشاورزان نبوده است.

استانداری اصفهان: تجمع امروز مجوز نداشت/وضعیت اصفهان عادی شده

همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای تجمع امروز در اصفهان هیچ مجوزی صادر نشده بود و این تجمع غیر قانونی بود.

محمدرضا جان‌نثاری در گفت و گو با ایسنا درباره تجمعات امروز(جمعه-۵ آذر) در اصفهان، اظهار کرد: گزارش کامل تحولات امروز در شهر اصفهان در روزهای آتی توسط مقامات انتظامی ارائه خواهد شد. عده‌ای سعی داشتند تجمعاتی را در سطح شهر اصفهان شکل بدهند که چون این تجمع غیرقانونی بود پلیس مانع از شکل گیری این تجمعات شد که البته تنش‌هایی به وجود آمد که با تلاش ماموران انتظامی هم اکنون وضعیت شهر به حال عادی خود بازگشته است. کشاورزان دو روز پیش اعلام کردند که تجمع آنان به پایان رسیده است و مطالبات خود درباره آب را از طریق مجاری قانونی و استانداری پیگیری می کنند. بنابراین در تجمعات امروز، کشاورزان حضور نداشتند و مجوزی هم برای چنین تجمعی صادر نشده بود. هویت افرادی که در تجمع امروز اصفهان شرکت کرده بودند مشخص نبود و این افراد از هیچ صنف خاصی نبودند.

استقرار یگان حفاظت میراث جنب پل‌های تاریخی اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان نیز از استقرار یگان حفاظت اداره کل میراث استان جنب پل‌های تاریخی خواجو و سی و سه پل خبر داد.

عبدالرضا عرب بافرانی اظهار کرد: از صبح امروز همراه با همکاران نیروی انتظامی و بسیج در بستر زاینده‌رود مستقر هستیم و تا این لحظه، اتفاقی برای پل خواجو و سی‌وسه‌پل نیفتاده است. اجازه نزدیک شدن به پل‌ها، به کسانی که مشکل دارند داده نمی‌شود و تجمع در فاصله دورتری است.

پلیس: کسی بازداشت نشده

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: اکنون فضای شهر اصفهان آرام است.

سرهنگ جواد درستکار، شامگاه جمعه افزود: تا این لحظه هیچکدام از تجمع‌کنندگان وقایع امروز بازداشت نشده‌اند. فضای کلی جاری شهر اصفهان آرام و با ثبات است.

تکمیلی/ برخی بازداشت و افرادی هم مجروح شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون وضعیت اصفهان آرام است، گفت: کشاورزان با هوشمندی صف خود را از فرصت‌طلبان جدا کردند.

سردار میراحمدی در تشریح آخرین وضعیت شهر اصفهان اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت شهر اصفهان آرام است و بحمدالله با همدلی بین دستگاه‌های امنیتی، شرایط خوبی را در شهر شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی اصفهان با قدردانی از مردم اصفهان و کشاورزان زحمتکش که با هوشمندی صف خود را از فرصت‌طلبان جدا کردند، افزود: دستگاه ها‌ی امنیتی به ویژه پلیس با تفکیک این قشر، به سهولت توانست افراد فرصت‌طلب و ضدانقلاب را که اموال عمومی را تخریب کرده بودند شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه با اراده‌ای که بین دستگاه‌های امنیتی وجود دار‌د برخورد قاطعی با این افراد خواهد شد، تصریح کرد: با درایتی که در این ماجرا صورت گرفت با کمترین هزینه این عملیات را اداره کردیم، اما با توجه به سنگ‌پرانی و بعضا استفاده از مواد منفجره علیه نیرو‌های انتظامی، متاسفانه تعدادی از همکاران ما مجروح شدند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه مردم هم توسط این افراد دچار جراحات سطحی شدند، ادامه داد: یکی از ماموران پلیس که با ضربات متعدد چاقو مجروح شده بود، تحت عمل جراحی چند ساعته قرار گرفت و هم اکنون بستری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مبادی شمالی ورودی اصفهان ۷ قبضه سلاح کمری کلت و وینچستر را شناسایی کردیم. عده‌ای که با فرصت طلبی اقدام به آتش زدن چادر‌های کشاورزان کرده بودند، امروز نیز در محل تجمع پایان یافته کشاورزان حضور یافتند و خساراتی به اشجار، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و .. وارد کردند. تصاویر و مستندات رفتار این عده موجود است و نسبت به برخورد قانونی با آن‌ها اقدام می‌شود. شمار معدودی از این افراد بازداشت شده‌اند.

                                                         انتهای خبر/214
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار