پاسخ به شایعات:

ادعای پذیرش فردی با رتبه ۱۶۰ هزار در رشته پزشکی کذب است

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تکذیب برخی ادعاهای مطرح شده، گفت: انتشار این ادعاهای کذب اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام سنجش و آموزش کشور را نشانه رفته است.

به گزارش ذاکرنیوزبه نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد برخی ادعاهای مطرح شده در برنامه «فرامتن» شبکه افق و برخی دیگر از رسانه‌ها گفت: ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده یا پذیرش فردی با رتبه ۱۶۰ هزار در رشته پزشکی بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعاهای کذب آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است.

  

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طی سال‌های گذشته همه نقل و انتقالات با کسب نمرات و امتیازات لازم صورت گرفته است. همانگونه که میهمان محترم برنامه بطور کلی اشاره کردند، قبلاً در یکی از دانشگاه‌های غیردولتی تعدادی از دانشجویان، خارج از روند قانونی و بدون هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی جابجا شده بودند که در سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو حکم به لغو تغییر رشته و انتقال آنها داده شده است.

  

* سازمان سنجش اجازه تخلف از قوانین و مقررات در پذیرش دانشجو را نمی‌دهد

  

وی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور بر اجرای دقیق قوانین و دستورالعمل‌های مصوب تأکید دارد و به هیچ عنوان اجازه تخطی و تخلف از قوانین و مقررات در پذیرش دانشجو را نخواهد داد و داوطلبان عزیز اطمینان داشته باشند این ادعاها صحیح نبوده و عدالت آموزشی و رعایت مقررات در دستور کار سازمان سنجش قرار دارد.

  

مروتی با بیان اینکه رسانه ها با توجه به انتخاب رشه داوطلبان و در آستانه اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از انتشار ادعاهای بدون سند و کذب که موجب تشویش اذهان داوطلبان عزیز می‌شود پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: این ادعاهای کذب باعث بروز شائبه در مورد روند پذیرش علمی دانشجویان شده است لذا حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی در این باره محفوظ خواهد بود.

  

انتهای پیام /

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار