آیت‌الله سبحانی:

مبارزه شهید مطهری با خرافه زدایی در دین متمایز بود

مرجع تقلید شیعیان گفت: یکی از خصوصیات شهید مطهری خرافه‌زدایی بود و خرافه‌هایی که به دین بسته بودند به خوبی شناسایی و جدا می‌کرد و اسلام را از خرافه پاک می‌کرد و این کار هر کسی نیست.

به گزارش ذاکرنیوز، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری با موضوع «شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی» که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد اظهار داشت: شهید مطهری متفکر و قوی بود که حتی منظومه حرکت مرحوم سبزواری را در میسر راه نقد می‌کرد.

وی افزود: شهید مطهری هر درسی که می‌خواند با فکر و اندیشه می‌خواند، اصول را در محضر امام راحل در 7 سال ولی همراه با تفکر خواند، از نظر تفکر بسیار قوی بود و در عین حال از حافظه بسیار خوبی برخوردار بود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: شهید مطهری در خرافه‌زدایی از دین، ممتاز بود و نترسید و مسئله خرافه را از دین بیرون کشید که از جمله آن انحرافاتی بود که به نهضت و قیام عاشورا و حقوق زن و شبهاتی که در این رابطه بود وارد می‌کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: شهید مطهری انسان معتدلی بود و اهل افراط و تفریط در دین نبود و میانه روی در کلام و آثار ایشان وجود دارد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه شهید مطهری انسانی آرمان‌گرا بود، گفت: ایشان وقتی وارد تهران شد همه تلاشش این بود هجمه‌هایی که علیه اسلام است را دفع کند و به تفکرات غربی‌ها حمله کند، همه آثار ایشان ناظر به خلأ فکری آن زمان بوده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری انسانی فعال، قوی و با استعداد بود، گفت: از امام راحل و علامه طباطبایی بهره برد در حقیقت منظومه فکری شهید به وسیله این دو استاد شکل گرفت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: شهید مطهری اگر در قم بود رشد علمی نمی‌کرد، ضلع شخصیت ایشان در جامعه علمی غربی تهران آن روز، شکل گرفت و توانست اثر گذار باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطر نشان کرد: یکی از خصوصیات شهید مطهری خرافه‌زدایی بود و خرافه‌هایی که به دین بسته بودند به خوبی شناسایی و جدا می‌کرد و اسلام را از خرافه پاک می‌کرد و این کار هر کسی نیست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار