رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

۲ هزار بقعه متبرکه با فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری پیدا می کنند

ری- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از پیشنهاد احداث حوزه‌های علمیه و مدارس معارف در جوار بقاع خبر داد و گفت: دو هزار بقعه متبرکه با ظرفیت عظیم در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری پیدا می کنند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر پنج شنبه در آئین بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد، با تاکید بر حفظ و حراست امام زادگان اظهار داشت: امامزادگان چراغ‌های روشنی هستند که باید در لوای آنها قرار بگیریم و در جهان خود را با این امامزادگان معرفی کنیم.

خاموشی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر خادم افتخاری در بقاع خدمت می‌کنند گفت: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع فعال هستند و حدود ۸۰۰ بقعه شاخص داریم که در حیاط‌های آنها فعالیت‌های دینی و مذهبی و خوداشتغالی انجام می‌شود و مراکز قرآنی مانند کرسی‌های تلاوت، حلقه‌های حفظ و مجموعه‌های تفسیر فعالیت دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند افزود: شش هزار و ۶۰۰ امامزاده از لحاظ نسلی با خانواده عصمت و طهارت نسبت دارند و ۳۹ پیامبر در ۳۴ بقعه در ایران مدفون هستند.

وی با بیان اینکه امامزاده عبدالله در نشر معارف الهی مؤثر بوده و در گذشته محل دفن اموات تهرانی‌ها همین مکان بوده است، گفت: در ایام دهه کرامت که از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد امام رضا (ع) است، با ویژه برنامه‌های متنوعی در بقاع متبرکه فضا را عطرآگین می‌کنیم و در روز پنجم ذی القعده نیز آئین بزرگداشت بقاع متبرکه را گرامی می‌داریم.

خاموشی در ادامه از وجود ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور خبر داد و عنوان داشت: طی چهار سال اخیر مراکز افق را در بقاع متبرکه راه اندازی کردیم که در این مراکز فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی انجام می‌شود.

وی تربیت نخبگان نسل جوان را از جمله برنامه‌های بقاع دانست و گفت: برای این منظور در سال جاری مسابقات فرهنگی برای رده سنی ۱۵ تا ۲۲ سال در نظر گرفته شده همچنین پیشنهاد احداث حوزه‌های علمیه و مدارس معارف نیز در جوار بقاع مطرح شده و تلاش داریم دو هزار بقعه متبرکه با ظرفیت عظیم و نقطه کانونی در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری داشته باشند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار