سردار بزرگ دل‌ها از زبان شخصیت‌های عراقی منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «سردار بزرگ» که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در عراق تهیه شده مجموعه‌ مقالات تألیفی از زبان شخصیت‌های عراقی است که پیرامون شخصیت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی به رشته تحریر درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی موحد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح جزئیات تهیه و آماده سازی این کتاب، ‌اظهارداشت: به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کتاب «سردار بزرگ» با همکاری مؤسسه بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شمارگان یک هزار نسخه منتشر شد.

وی ادامه داد: این اثر، مجموعه‌ای از مقالات تألیفی توسط شخصیت‌های عراقی است که در پاسخ به پرسش‌هایی پیرامون شخصیت شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی به رشته تحریر درآمده است.

رئیس موسسه فرهنگی وهنری و انتشارات بین‌الملل الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: درجلد نخست این مجموعه، مصاحبه با عادل عبدالمهدی، محمد الحیدری، محمد الغبان، کاظم الجابری، موسی الاعرجی، ایاد الارنؤوطی، هاشم الکندی، ماجد الشویلی، حجج اسلام همام حمودی، فؤاد المقدادی، سید هاشم الحیدری، سامی المسعودی، یوسف الناصری، رعد الباهلی، کاظم العبادی و عقیل الشبکی به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: کتاب سردار بزرگ نخستین قسمت از این سلسله بوده و به زودی بخش‌های بعدی آن از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق آماده و توسط این موسسه انتشاراتی منتشر خواهد شد.

او در عین حال یادآور شد: رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق پیش از این، در راستای اقدامات فرهنگی حوزه نشر معارف اسلامی، کتاب وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را به زبان عربی تهیه، تنظیم و چاپ کرده است.

رئیس موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین‌الملل الهدی در بخش دیگری از سخنان خود توزیع هزار جلد کتاب شهید القدس در میان نخبگان عراقی، فعالیت و باز نشر مطالب مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحات مجازی و سایت‌های مرتبط نمایندگی فرهنگی کشورمان در عراق و پیگیری صدور بیانیه توسط نخبگان سیاسی، فرهنگی و علمی عراق در محکوم کردن اقدام ترور قهرمان پیروزی از دیگر اقدامات نخستین سالگرد شهادت علمداران بزرگ جبهه مقاومت عنوان کرد.

معرفی همه ابعاد وجودی و شخصیتی سردار دلها به جهانیان

رئیس موسسه فرهنگی وهنری و انتشارات بین‌الملل الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: معرفی، تبیین و تشریح ابعاد نورانی این ابرمرد زمانه در عرصه بین الملل و معرفی سردار دلها به مخاطبان جهانی، مسولیتی بس خطیر است که رسالت ذاتی موسسه بین المللی الهدی، ایجاب می کند در این عرصه تمام همت خود را به کار ببندیم.

به گفته وی، خاصه اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تنها به ایران و ایرانیان تعلق ندارد بلکه این بزرگمرد وارسته به جامعه بشری، به مستضعفان جهان و به همه مسلمانان جهان تعلق دارد. از این رو ، از باب ماموریت و وظیفه ذاتی خود در عرصه رسانه و مطبوعات بین المللی و نقش آفرینی در مناسبات فرهنگی- بین المللی کشور در عرصه صنعت نشر بین الملل، به این مهم اهتمام داشته و به مناسبت بزرگداشت ایام سالگرد شهادت این شهید بزرگوار کتاب سردار بزرگ را منتشر کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت صبح روز جمعه ۱۳دی‌ سال ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

نخستین سالگرد عروج ملکوتی سردار بزرگ دلها شهید حاج قاسم سلیمانی  ۱۳ دیماه ۹۹ همزمان با تهران در سراسر کشور بصورت مجازی و وبینار با اجرای برنامه های مختلف با شرکت اقشار مردم میهمن اسلامی گرامی داشته شد.

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در سال ۱۳۶۳ به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف ایجادگسترش همکاری های بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس و با افتتاح ۷ نمایندگی رسمی در کشورهای افغانستان (کابل)، قرقیزستان (بیشکک)، ترکمنستان (عشق آباد)، انگلستان (لندن)، تاجیکستان (دوشنبه)، آذربایجان (باکو)، عراق (نجف)  فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد که برخی از این نمایندگی ها تاکنون نیز فعال است (نمایندگی های بیشکک و کابل).

این موسسه در دوران خدمت خود توانسته بیش از دو هزار عنوان کتاب را در موضوعات مربوط به دین و اندیشه های اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، علوم اجتماعی، فقه، فرهنگ و معارف شیعی به ۴۱ زبان از جمله زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیولی، یونانی، ترکی استانبولی، ترکی آذری، ارمنی، تائی، تاجیکی، امهری، بلغاری، بنگالی، سواحیلی، اندونزیایی، ترکمنی، قرقیزی، قزاقی، بوسنیایی، صربی، تامیلی، ازبکی، هندی، اردو، پشتو، هوسائی، آلبانیایی، کره ای، تایلندی، ژاپنی، چینی، فیلیپینی، سوئدی، مجاری، گرجی، کرواتی، کردی و عبری منتشر و توزیع کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار