جزییات جدید از فساد خانواده بایدن

مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه جزئیاتی جدید مدعی شده اعضای خانواده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله پسر او «هانتر» میلیون‌ها دلار از شرکت‌های مستقر در چین و رومانی دریافت کرده‌اند. 

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از سی ان ان،  «جیمز کومر»، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه جزئیاتی جدید مدعی شده اعضای خانواده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله پسر او «هانتر» میلیون‌ها دلار از شرکت‌های مستقر در چین و رومانی دریافت کرده‌اند.


با افزایش تلاش بایدن برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، کمیته تحقیق مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان اعلام کرد که خانواده بایدن، هنگامی که او در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ روابط آمریکا و رومانی را مدیریت می کرد، در یک معامله تجاری با یک سرمایه دار رومانیایی یک میلیون دلار دریافت کرده اند.


جیمز کومر، رئیس کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا گفت پرداختی ها از رومانی، بخشی از ۱۰ میلیون دلاری است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا و همکاران تجاری او از معاملات با خارجی ها در چین، اوکراین و مناطق دیگر در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ هنگام ایفای نقش بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، دریافت کرده اند. هانتر بایدن و همکارانش در کشورهایی که مستقیماً با کار جو بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور در ارتباط بودند، تجارت می‌کردند. این امری عادی و اخلاقی نیست».


جمهوری خواهان هیچ مدرکی ارائه نکرده اند که نشان دهد جو بایدن مستقیماً از معاملات تجاری و نقل و انتقالات پول بهره برده یا حتی از آنها اطلاع داشته است اما آنها ادعا می کنند که بایدن باید از تمام شرکت های ایجاد شده توسط هانتر و همکارانش آگاه بوده باشد.


اسناد جدید بانکی که به آنها استناد شده از طریق احضاریه در اختیار اعضای کمیته نظارتی مجلس نمایندگان قرار گرفته‌اند. این اسناد حاوی جزئیاتی درباره پرداخت‌های انجام‌شده به شرکت‌های مرتبط با هانتر بایدن هستند.


جمهوری‌خواهان علاوه بر این ادعا کرده‌اند هانتر بایدن از ارتباطات خانوادگی خود برای تسهیل دیداری در سال ۲۰۱۶ میان یک سیاستمدار صرب‌تبار که در تلاش برای رسیدن به سمت دبیر کلی سازمان ملل بوده و «کالین کال»، مشاور وقت «جو بایدن» استفاده کرده است.


جمهوری‌خواهان می‌گویند این سیاستمدار صرب‌تبار به نام «ووک جرمیک» تلاش کرده از شراکت تجاری‌اش با هانتر بایدن برای برگزاری دیداری با کالین کال استفاده کند. ایمیل‌های رد و بدل شده نشان می‌دهد جرمیک این دیدار را به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای رسیدن به سمت دبیر کلی سازمان ملل می‌خواسته.


کالین کال به درخواست سی‌ان‌ان برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است.


پیش از این، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: در وهله نخست، پسر من هیج تخلفی مرتکب نشده است. من به او اعتماد دارم. من با او ایمان دارم.


بایدن درباره اثر اتهام‌های مطرح شده علیه پسرش بر ریاست جمهوری‌ خود، گفت تاثیر این مساله این است که به پسرم افتخار می‌کنم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار