مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

۹۶ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی استان بدون رسیدگی پذیرش شد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: امسال بیش از ۹۶ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی استان بر اساس اظهارات مؤدی و بدون رسیدگی عیناً مورد پذیرش قرار گرفت.

۹۶ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی استان بدون رسیدگی پذیرش شد

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان، اعتمادآفرینی در جامعه و تعامل با مودیان را اصلی‌ترین سیاست دستگاه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در این زمینه، یکی از جهت‌گیری‌های اساسی نظام مالیاتی، تعامل و تفاهم با مودیان است و بر همین اساس، به‌منظور تکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی و گسترش فرهنگ خود اظهاری، امسال بیش از ۹۶ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی استان بر اساس اظهارات مؤدی و بدون رسیدگی عیناً مورد پذیرش قرار گرفت.

حوائج خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب توافق براساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، علاوه برافزایش رضایت عمومی وترغیب و تشویق مودیان به خود اظهاری داوطلبانه، زمان کافی در ادامه سال برای بررسی و شناسایی پرونده‌های بزرگ و فعالیت‌های مکتوم را برای همکاران مالیاتی فراهم می‌کند.

این مسوول همچنین افزود: با این سیاست راهبردی، بخش زیادی از انرژی و فرصت همکاران ما در اداره کل امور مالیاتی آزاد می‌شود تا در بخش‌های دیگر خصوصا فرار مالیاتی و موارد اجتناب از پرداخت مالیات تمرکز کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه صدور حداکثری اوراق قطعی، موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و کاهش زمان قطعیت پرونده‌های مالیاتی می‌شود، گفت: اگر خود اظهاری و فرهنگ پرداخت مالیات بین مودیان رواج یابد، شاهد مواردی ازجمله کاهش فرار مالیاتی و افزایش اعتماد و رضایت‌مندی مودیان و توسعه عدالت مالیاتی خواهیم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار