۲۶ هزار پرونده مالیاتی در استان قزوین بدون رسیدگی پذیرش شد

قزوین- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در راستای اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، ۲۶ هزار پرونده مالیاتی از صاحبان مشاغل استان بر اساس اظهارت مودی بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، سعید حوائج روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر نظام مالیاتی به سمت حذف کامل شیوه ‎علی الراس و مالیات ستانی بر اساس اطلاعات دقیق و رسیدگی بر اساس اسناد و مدارک در حرکت است.

وی، اعتمادآفرینی در جامعه و تعامل با مودیان را اصلی‌ترین سیاست دستگاه مالیاتی عنوان کرد و افزود: در این راستا، یکی از جهت‌گیری‌های اساسی نظام مالیاتی، تعامل و تفاهم با مودیان است و بر همین اساس، به‌منظور تکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی و گسترش فرهنگ خود اظهاری، امسال بیش از ۹۶ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی استان قزوین بر اساس اظهارات مؤدی و بدون رسیدگی عیناً مورد پذیرش قرار گرفت.

این مسوول اضافه کرد: براساس این رویکرد، اصل بر راستگویی مودیان است و اعتماد به مردم در دستور کار ما قرارگرفته است.

حوائج خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب توافق براساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، علاوه برافزایش رضایت عمومی وترغیب و تشویق مودیان به خود اظهاری داوطلبانه، زمان کافی در ادامه سال برای بررسی و شناسایی پرونده‌های بزرگ و فعالیت های مکتوم را برای همکاران مالیاتی فراهم می‌کند.

این مسوول همچنین تصریح کرد: با این سیاست راهبردی، بخش زیادی از انرژی و فرصت همکاران ما در اداره کل امور مالیاتی آزاد می‌شود تا در بخش‌های دیگر خصوصا فرار مالیاتی و موارد اجتناب از پرداخت مالیات تمرکز کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه صدور حداکثری اوراق قطعی، موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و کاهش زمان قطعیت پرونده‌های مالیاتی می‌شود، گفت: اگر خود اظهاری و فرهنگ پرداخت مالیات بین مودیان رواج یابد، شاهد مواردی ازجمله کاهش فرار مالیاتی و افزایش اعتماد و رضایت‌مندی مودیان و توسعه عدالت مالیاتی خواهیم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار