در چهارمحال و بختیاری؛

یک پارک جنگلی به نام سردار سلیمانی نامگذاری می شود

شهرکرد- سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک پارک جنگلی در این استان به نام سردار قاسم سلیمانی نامگذاری می شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار مهر، سید اسماعیل صالحی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک پارک جنگلی در این استان به نام سردار قاسم سلیمانی نامگذاری می‌شود، اظهار کرد: یک پارک جنگلی دیگر به نام یکی از شهدای بخش منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نامگذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: مدیریت پارک‌های جنگلی چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداران بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای حفاظت از پارک‌های جنگلی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: اولویت اول واگذاری پارک‌های جنگلی به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: حفاظت از جنگل‌ها و ارتقای پوشش گیاهی از مهمترین اولویت‌های کاری منابع طبیعی در این استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه افزایش ضریب حفاظتی جنگل‌ها در دستور کار است، گفت: مقابله با آتش‌سوزی، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع از مهمترین برنامه‌های منابع طبیعی استان است.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرسایش بالای خاک در این استان، تاکید کرد: نرخ فرسایش خاک در این استان ۲۵ تا ۳۰ تن در هکتار است.

سه گونه گیاهی به صورت ویژه تحت حفاظت منابع طبیعی هستند

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بیان کرد: سه گونه بادامک، ارس و بنه از مهمترین گونه‌های جنگلی هستند که در حفاظت منابع طبیعی هستند.

هومان خاکپور بیان کرد: تا قبل از سال ۹۸ حدود ۱۰ ذخیره‌گاه جنگلی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: ۱۸ پارک جنگلی در استان چهارمحال و بختیاری وجود که از این تعداد شش پارک طبیعی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار