کمک ۱۵۰ میلیونی مدرسه منصوریه به سی‌سخت

مسئول مدرسه علمیه منصوریه از کمک 150 میلیون تومانی این مدرسه به منطقه زلزله زده سی‌سخت خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق سه‌شنبه ۱۲ اسفند در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) اظهار کرد: حضرت احمد بن موسی(ع) جزو سخاوتمندترین و مهربان‌ترین انسان‌ها نسبت به مردم بود که هزار برده، بنده و کنیز را خریداری و آنان را آزاد کرد، در واقع حضرت از دارایی‌هایی که در اختیار داشت در رفع مشکلات مردم استفاده می کرد.

او اضافه کرد: امام صادق(ع) نیز دو ویژگی ایمان به پروردگار و ارتباط با ذات مقدس ربوبیت و دوم خدمت به مردم و رسیدن نفع انسان به برادران دینی و ایمانی را جزو بالاترین ویژگی‌ها می‌دانند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز تصریح کرد: از سوی مرجع بزرگوار عالم تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در زلزله اخیر منطقه سی‌سخت مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار دفتر ایشان در شیراز قرار داده شد از این رو هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی شامل آرد، برنج، ماکارونی، رب گوجه، سویا و مرغ پس از آماده‌سازی توسط طلاب جهادی قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه که در عرصه‌های مختلف به‌ویژه ایام کرونا در خدمت مردم بودند میان نیازمندان منطقه سی سخت توزیع شد.

حدائق عنوان کرد: این مرجع عالی‌قدر در طول ایام کرونایی خدمات و کمک‌های فراوانی را در جای‌جای میهن اسلامی ایران انجام داده‌اند که یکی از آنان کمک به مردم زلزله‌زده منطقه سی‌سخت بود.

او همچنین جود و سخاوت را یکی از ویژگی‌های خوب خداوند دانست و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز در خصوص سخاوت، مهربانی و کمک به همنوعان تأکید دارد که می فرماید «وَ الَّذِینَ فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ».

حدائق کمک مومنانه را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم شاهد گستردگی حرکت ارزشمندی که در جامعه تحت عنوان کمک های مومنانه و مواسات شکل گرفته باشیم.

انتهای پیام 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار