چهره جدید کلاهبرداران سایبری/دست ما را به جیب خود اد کنید

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: هدف گروه‌ های تلگرامی با عنوان اد بزن، پول در بیار، کلاهبرداری است.

چهره جدید کلاهبرداران سایبری/دست ما را به جیب خود اد کنیدبه گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان این که هدف گروه‌های تلگرامی با عنوان اد بزن، پول در بیار، کلاهبرداری است، گفت: اخیرا در شبكه اجتماعى تلگرام شاهد گروه های چند هزار نفری با همین عنوان هستیم.

او افزود: مديران اين گروه ‌ها به اعضاى خود پيشنهاد ميی كنند تا به ازای افزودن تعدادى از مخاطبان خود به گروه مبالغى را به عنوان درآمد دريافت كنند و اين پيشنهادات وسوسه آميز باعث شده است تا برخى از كاربران در اين گروه ‌ها مشاركت كنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: اما اين درحال‍ى است كه در اين گروه‌ ها هيچ‌گونه پرداختى انجام نمی شود و هدف از فعاليت آن ها سوء استفاده از اطلاعات كاربران عضو براى افزايش مخاطب در ساير كانال ‌هاى تلگرامى و حتى سرقت اطلاعات بانكی افراد به بهانه واريز وجه است.

او افزود: بنابر این کاربران فضای مجازی به هيچ عنوان در اين گروه ‌ها فعاليت نكرده و اين موضوع را به دوستان و اطرافيان خود نيز اطلاع دهند تا آن‌ ها را ناخواسته در اين گروه‌ ها عضو نكنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار