چهارمین قسمت ‌کمیک موشن «چهل سردار» منتشر شد

تهران-ایرنا- چهارمین قسمت ‌کمیک موشن «چهل سردار» با موضوع ارتباط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده شهدا به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تجلیل از مادران و همسران شهدا در فضای مجازی منتشر شد.

موشن کمیک یک تکنیک نوظهور انیمیشنی، از تلفیق و ترکیب تصویرسازی کتاب‌های کمیک و هنر پویانمایی است. قاب‌های مختلف با سبک کمیک، با استفاده ازجلوه‌های صوتی و انیمیشن که به آن اضافه می‌شود گسترش پیدا کرده و داستانی را روایت می‌کنند.
حباب‌های گفتگو و توضیحات متنی(رایج در نسخه‌های چاپی کمیک) حذف شده و جای خود را به نریشن ،دوبله و افکت‌های صوتی می‌دهند.
موشن کمیک معمولا در سریال‌های انیمیشنی برای روایت داستان یک رمان مکتوب و یا یک کتاب کمیک چاپ شده مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین قسمت ‌کمیک موشن «چهل سردار» با عنوان «داستان چهارم: دفترچه» توسط مدیریت محصولات فرهنگی این سازمان تولید و در فضای مجازی منتشر شد.  

این قسمت از «چهل سردار» به ماجرای ارتباط نزدیک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده شهدا می‌پردازد و به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تجلیل از مادران و همسران شهدا تولید شده است.
 
دریا شهیدی نویسنده، رضا مشتاق کارگردان، محمدرضا حسینی طراح، محمدامین شفیع‌خوانی تدوینگر و انیماتور و فرید قبادی راوی چهارمین قسمت «چهل سردار» هستند.  

داستان این کمیک‌موشن از خاطره‌ای از سردار حاجی باقری اقتباس شده است.

براساس این گزارش، سومین قسمت کمیک‌موشن «چهل سردار» با عنوان «داستان سوم: روضه دست» همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با موضوع ماجرای برگزاری روضه ایام فاطمیه در منزل شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، حسینیه بیت الزهرا(س) تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

داستان این کمیک‌موشن از کتاب «سلیمانی عزیز» و خاطره‌ای از حجت‌الاسلام محمدمهدی دیانی اقتباس شده است.

دومین قسمت کمیک‌موشن «چهل سردار» (داستان دوم: بیا) همزمان با نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس و جریان مقاومت تولید و در فضای مجازی منتشر شد. داستان این کمیک‌موشن از کتاب «سلیمانی عزیز» و خاطره‌ای از حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری اقتباس شده است.

همچنین نخستین قسمت این کمیک‌موشن به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت سردار محمدعلی جهان‌آرا تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند به صفحه مجازی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara و پرتال این سازمان به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

«سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار