پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ تیر ایسنا

ارتباط تصویری نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر انقلاب/ ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه/ وعده فرمانده هوانیروز ارتش برای دستیابی به موشک‌های با برد ۱۰۰ کیلومتر/ توسعه گردشگری در کیش مد نظر است نه فروش آن به چین و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

همه مشکلات موجود قابل حل است/ مردم مخالف تشنج میان قوا هستند

خبر اولین دیدار نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب که پس از پایان جلسه امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزارشد، در صدر اخبار پر مخاطب امروز قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در این دیدار مجلس یازدهم را «مظهر امید و انتظار مردم» خواندند و با استناد به «بنیه قوی و ظرفیت‌های مادی کشور» و «توانایی‌هایی معنوی و ایمانی ملت» تأکید کردند: اطمینان داریم همه مشکلات موجود قابل حل است و مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات، تأثیر محسوس بگذارد.

ایشان درباره همکاری مجلس با قوای دیگر گفتند: مردم از مجلس و دو قوه دیگر انتظار بیان حق و پیگیری آن رادارند و به شدت با مجادله و گریبان گیری و تشنج میان قوا مخالف هستند و همه بدانند فضای منازعه در رئوس دستگاهها برای افکار عمومی زیان بخش و ناراحت کننده است.

تدوین «بسته اقتصاد مردمی» در دستورکار مجلس یازدهم/ تحول اقتصادی به نفع مردم

در جریان دیدار محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با همفکری و همراهی همه نمایندگان «بسته اقتصاد مردمی» را برای «تحول اقتصادی به نفع مردم» در پنج محور در دستورکار خود دارد که ذیل هر محور مجموعه ای از طرح ها و اقداماتِ تقنینی و نظارتی تعریف می شود.

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه در سایه بی‌توجهی به قانون «سزار»

تشریح ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه از سوی مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل از خبرها مورد توجه مخاطبان سرویس سیای ایسنا بود.

سید امیر موسوی با بیان اینکه این قرارداد می‌تواند  کمک شایانی به سوریه جهت مقابله با حملات هوایی رژیم صهیونیستی کند، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی به شدت از انعقاد چنین قراردادی بین تهران و دمشق ناراحت هستند و در این راستا از ابزار رسانه‌ای برای فشار بیشتر به ایران و سوریه استفاده می‌کنند.

وی افزود: ایران با انعقاد این قرارداد رسما قانون سزار که مصوب کنگره آمریکا علیه سوریه است را شکسته است. 

به‌زودی به موشک‌های با برد ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم‌ کرد

وعده فرمانده هوانیروز ارتش درباره به موشک‌های با برد ۱۰۰ کیلومتر هم از خبرهای پربازدید بود.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی در مراسم تجلیل از خلبانان فنی، پروازی و ستادی هوانیروز با بیان اینکه «امروز هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی و موشک‌های فایر اند فورگت و نقطه‌زن و موشک‌های هشت ونیم کیلومتر دستاوردهای بسیار خوبی داشته است»، تاکید کرد: ان‌شاءالله به زودی به موشک‌های ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم‌ کرد.

توسعه گردشگری در کیش مد نظر است نه فروش آن به چین

تحلیل یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه درباره پیش‌نویس سند همکاری ایران و چین هم از خبرهای پرمخاطب بود.

عبدالرضا فرجی‌راد با بیان این که ایران قدرت منطقه ای است و چین هم به سمت یک قدرت جهانی پیش می‌رود، تاکید کرد: سند همکاری و قرارداد با چین یک قرارداد جامعی است و باید با یکدیگر در تمامی زمینه ها همکاری کنیم اما متاسفانه برخی از روشنفکران داخلی آدرس غلط می‌دهند.

وی افزود: این که برخی شایعه می کنند کیش را به چین فروختند اصلا چنین بحثی نیست زیرا قرار است چین در قسمت‌هایی از این جزیره توسعه گردشگری را انجام دهد این کار می تواند به اشتغالزایی در کشور هم کمک کند.

امکان بازگشت به محدودیت‌های کرونایی همچون گذشته وجود ندارد

خبر بعدی، اظهارات یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره محدودیت های کرونایی بود.

محسن فتحیگفت که امکان قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها همچون اسفند و فروردین ماه گذشته وجود ندارد، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک می‌توان آمار مبتلایان به کرونا راکاهش داد و شرایط همچون گذشته شود.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دولت جلوی فاجعه کرونایی پیش رو در بوشهر را بگیرد

مردم در مبارزه با کرونا همکاری کنند

برای حفظ کسب‌وکارها ماسک بزنیم

در شرایط کرونا افراط و تفریط نکنیم

***

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شد

اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، لایحه مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کردند.

موافقت مجلس با دوفوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی

در همین جلسه دو فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان به آن رای دادند که این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را نیز می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار