از سوی سازمان امور مالیاتی کشور؛

پذیرش اظهارنامه تسلیمی موسسات قرآنی

عدم فعالیت مودیان مالیاتی، بر اساس مندرجات اظهارنامه تسلیمی پس از رایزنی اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت با سازمان امور مالیاتی مورد پذیرش قرار می گیرد.

به گزارش ذاکرنیوز؛ اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، با توجه به تعطیلی و یا توقف فعالیت‌های بسیاری از مؤسسات قرآنی مردم نهاد تحت نظارت خود، نامه‌ای در خصوص توقف فعالیت مؤسسات قرآنی و توجه به این امر در محاسبه مالیات مؤسسات قرآنی، ارسال نمود.


با توجه به پاسخ نامه سازمان امور مالیاتی به نامه اتحادیه کشوری با عنوان توقف فعالیت و غیرفعال بودن مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ناشی از انتشار ویروس کرونا، عدم فعالیت مودی، حسب مندرجات اظهارنامه تسلیمی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.


بر این اساس، می‌بایست مؤسسات قرآنی در تکمیل اظهار نامه‌های تسلیمی، نسبت به فعالیت، کاهش فعالیت و یا توقف فعالیت خود توجه نمایند.


گفتنی است، سازمان امور مالیاتی کشور، برخی از اشخاص حقوقی را طبق قوانین و مقررات تعریف شده موظف به پرداخت مالیات می‌کند. بنابراین تمام کسانی که بابت انجام فعالیت‌های شغلی و یا معاملات انجام شده خود به دولت مدیون هستند مودیان مالیاتی نام دارند. طبق قوانین بیان شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور مودیان موظف هستند تا اطلاعات و اسناد درخواستی توسط سازمان امور مالیاتی را تکمیل و در زمان مقرر به آن‌ها ارسال نمایند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار