پارلمان یمن: هروله اعراب برای سازش و سکوت شرم آور جامعه بین‌الملل مشوق صهیونیست‌هاست

رئیس پارلمان یمن اعلام کرد: اگر برخی رژیم‌های سازشکار برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی هروله و اعلام سرسپردگی نمی‌کردند، دشمن صهیونیست هرگز جرات ارتکاب جنایات و ول کردن گله‌های شهرک نشینان صهیونیست با وحشی گری تمام برای قتل فلسطینی‌ها نمی‌کرد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره،  پارلمان دولت نجات ملی یمن به اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها واکنش نشان داد.

رئیس پارلمان یمن در یک بیانیه  اعلام کرد که اقدامات علیه فلسطینی‌ها  همزمان با ماه رمضان مغایر با منشور انسانی و بین المللی است.

«یحیی الراعی» رئیس پارلمان یمن گفت: اگر برخی رژیم‌های سازشکار برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی هروله و اعلام سرسپردگی نمی‌کردند، دشمن صهیونیست هرگز جرات ارتکاب جنایات و ول کردن گله‌های شهرک نشینان صهیونیست با وحشی گری تمام برای قتل فلسطینی‌ها و حمله به مسجد الاقصی در چالش آشکار با احساسات اعراب و مسلمانان، نمی‌کرد.

رئیس پارلمان یمن از همه پارلمان‌ها، آزادگان دنیا و جامعه بین المللی خواست که این اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم کنند و در راستای توقف اقدامات علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی حرکت کنند.

وی از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود عمل کند و از سکوت شرم آور دست بردارد و جانب انصاف را در قبال ملت فلسطین و بازپس گیری حقوق پایمال شده این ملت، نگه دارد.

از سوی دیگر مجلس الشوری(مجلس مشورتی) یمن هم در یک بیانیه به شدت حملات نظامیان صهیونیست به صحن مسجد الاقصی و تعدی آنها به نمازگزاران که به زخمی شدن بیش از 200 نفر منجر شده است را محکوم و بیان کرد: این تروریسم صهوینیستی در سایه سکوت شرم آور بین المللی رخ می‌دهد و این تحریک احساسات میلیون‌ها مسلمان در دنیا و نقض حقوق بشر و منشور بین‌المللی است.

مجلس الشوری یمن، تصمیم اشغالگران صهیونیست در بیرون راندن ساکنان محله شیخ جراح و بی سرپناه کردن 500 نفر از ساکنان قدس اشغالی پس از مصادره منازل آنها با زور را محکوم و اعلام کرد: این اقدام صهیونیست‌ها در راستای یهودی سازی قدس به طور کامل و ادامه سیاست اخراج اجباری فلسطینی‌ها و نقض آشکار قانون بین المللی است.

در این بیانیه آمده است: فلسطین در وجدان امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و همچنان مساله نخست و مرکزی خواهد بود.

مجلس الشوری یمن بیان کرد: این حملات اگر سازش و همسویی برخی رژیم‌های عربی در قبال موضوع فلسطین نبود، رخ نمی‌داد. این نتیجه گام‌های عادی سازی برخی رژیم‌های عربی به شکل آشکار و پنهان به رهبری ائتلاف ضد یمن است.

در این بیانیه از همه گروه‌های فلسطینی خواسته شده است که به سرعت در راستای وحدت صفوف و پایان دودستگی حرکت کنند و منافع عالی ملی را ارجح بدانند به ویژه که فلسطین خطرناکترین مرحله تاریخی خود را سپری می‌کند.

مجلس الشوری یمن بیان کرد: این یاری امت عربی و اسلامی از قدس را طلب می‌کند و اینکه همه توان و امکانات برای بازپس گیری قدس اشغالی به کار گرفته شود. همچنین تحرک بین‌المللی فوری برای توقف حملات را طلب می‌کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار