وزیر خارجه چین نسبت به وضعیت یمن اظهار نگرانی کرد

پکن- ایرنا- "وانگ یی" عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در گفت و گوی تلفنی با همتای عربستانی خود گفت: چین از پیشرفت اوضاع در یمن به شدت نگران است و کاملاً از توافق سیاسی و آتش بس سریع حمایت می کند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه چین، وانگ یی روز جمعه در تماس با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی افزود که کشورش همچنین از نقش سازمان ملل به عنوان کانال اصلی میانجیگری و از طرح سه ماده ای پیشنهاد شده توسط فرستاده ویژه دبیرکل این سازمان حمایت می کند.

او خاطرنشان کرد چین در مورد مساله یمن ارتباط نزدیکی با همه طرف ها برقرار کرده، کارهای زیادی در جهت ارتقا صلح و گفت و گوها انجام داده و همچنان از طریق کانال های دو جانبه و چندجانبه به کمک های بشردوستانه به یمن می پردازد.

وزیر خارجه چین اظهار کرد: پکن مایل است با جامعه جهانی همکاری کند تا یمن را در اسرع وقت به ثبات ملی و نظم عادی برگرداند.

وانگ در بخش دیگری از سخنانش به روابط دو کشور پرداخت و گفت: روسای دو دولت در سال جاری سه بار با یکدگر صحبت کرده اند که کاملاً نشان دهنده سطح بالای اعتماد متقابل استراتژیک بین چین و عربستان است.

او گفت: چین مایل است سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را فرصتی برای پیاده سازی مجموعه ای از توافق های مهم به دست آمده توسط سران دو کشور، ارتقا ساخت مشترک طرح "کمربند و جاده" و "چشم انداز ۲۰۳۰" عربستان سعودی و ایجاد آینده ای بهتر برای روابط چین و عربستان سعودی بداند.

فیصل هم در این تماس گفت: عربستان سعودی و چین دارای یک همکاری استراتژیک عمیق هستند و سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک آغازی تازه برای روابط دوجانبه است.

وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان سعودی مایل به تعمیق همکاری عملی با چین، تقویت همسویی استراتژیک و دستیابی به توسعه بیشتر در روابط عربستان و چین است.

دو طرف همچنین در مورد اجلاس سران گروه ۲۰ در ریاض، مساله فلسطین و امنیت در خاورمیانه تبادل نظر کردند.
 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار