رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

همودیالیز بخش «آی‌سی‌یو» کرونا بیمارستان کوثر سمنان راه‌اندازی شد

سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از راه‌اندازی دستگاه همودیالیز CRRT بخش «آی‌سی‌یو» کرونا بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و گفت: این دستگاه برای بیماران با نارسایی کلیه طراحی‌شده است.

نوید دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دستگاه همودیالیز CRRT بخش ICU کرونا بیمارستان کوثر سمنان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: این دستگاه درواقع به‌نوعی کار تصفیه خون بیماران نارسایی کلیه را در شرایط اورژانسی انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه این دستگاه کاملاً پیشرفته برای دیالیز بیماران کاربرد دارد، افزود: این سیستم کاملاً استریل تقلید عملکرد کلیه در تنظیم آب و الکترولیت‌ها و حذف آهسته و مداوم محصولات سمی از خون را بدون صدمات جانبی به بیمار بر عهده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه این دستگاه برای بیماران تحت هموپرفیوژن مورداستفاده قرار می‌گیرد، ابراز داشت: هموپرفیوژن روشی برای تصفیه خون خارج از بدن محسوب می‌شود.

دانایی در ادامه تصریح کرد: این دستگاه همانند سایر روش‌های خارج از بدن، نظیر همودیالیز، خون از بدن بیمار به دستگاه منتقل و فیلتر کرده و سپس به‌طورمعمول با استفاده از خون وریدی وارد بدن بیمار می‌شود.

وی افزود: دستگاه CRRT به‌صورت پرتابل بر بالین هر بیمار بدون جابجایی، آهسته و مداوم و بدون صدمات جانبی ناشی از سایر روش‌ها، دیالیز بیمار را انجام می‌دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار