هشدار روسیه درباره ادامه وحشی‌گری نیروهای پلیس آمریکا

وزارت خارجه روسیه، حمله عمدی پلیس آمریکا به تهیه کننده شبکه خبری اسپوتنیک، را اقدام غیردوستانه از سوی واشنگتن ارزیابی کرده و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از ادامه وحشی‌گری نیروهای پلیس علیه روزنامه نگاران شد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو حمله پلیس آمریکا به تهیه کننده شبکه خبری اسپوتنیک (روسیه) را اقدامی غیردوستانه از سوی واشنگتن ارزیابی می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «خشونت مداومی که از سوی مأموران اجرای قانون آمریکایی علیه نمایندگان مطبوعات بین المللی، از جمله روسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث خشم و انزجار در روسیه شده است. ما برخورد خشنی که نیروهای پلیس آمریکا علیه "نیکول راسل" تهیه کننده شبکه خبری اسپوتنیک داشتند را به عنوان یک اقدام غیردوستانه عمدی از طرف مقامات آمریکایی و همچنین نقض آشکار تعهدات قوانین بین المللی در زمینه اطمینان از تامین امنیت روزنامه نگاران و فراهم کردن فعالیت نامحدود آنها در زمینه پوشش اخبار، ارزیابی می‌کنیم.»

وزارت امور خارجه روسیه همچنین خواستار آن شده است که مقامات آمریکایی فوراً تدابیر لازم برای جلوگیری از تبدیل شدن روزنامه نگاران به اهدافی برای وحشی‌گری نیروهای پلیس این کشور را اتخاذ کنند.

لازم به یادآوری است که روز سه شنبه خانم "نیکول راسل" تهیه کننده شبکه خبری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که پلیس آمریکا چندین بار با گلوله‌های لاستیکی به سمت او شلیک کرده‌اند، برای اینکه وی در حال تهیه گزارش از  اعتراضات مردمی در مقابل کاخ سفید در واشنگتن بود.

علاوه بر این، چند روز قبل نیز پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا علیه "میخائیل تورگییف" روزنامه نگار خبرگزاری نووستی روسیه که اعتراضات مردمی علیه خشونت پلیس را پوشش خبری میداد، از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کرده بود.

اقدامات مأموران اجرای قانون آمریکایی پیش از این از سوی وزارت امور خارجه روسیه، سفارت روسیه در ایالات متحده، مقامات پارلمانی روس، سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا محکوم شده است.

روسیه: آمریکا حق اظهارنظر درباره حقوق بشر در سایر کشورها را ندارد/ چرا اتحادیه اروپا در خصوص وقایع روز آمریکا ساکت است؟برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با خبرنگاران/ عکاسان رویترز زخمی شدندحمله پلیس آمریکا به اعتراضات مسالمت‌آمیز در سیاتل +فیلم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار