نماینده آمریکایی: حزب جمهوریخواه شبیه کشتی تایتانیک است

یک نماینده جمهوریخواه آمریکایی وضعیت این حزب پس از منازعات اخیر برای برکناری لیز چنی را به وضعیت بحرانی کشتی تایتانیک تشبیه کرده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آدام کینزینگر نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی روز یکشنبه، وضعیت فعلی حزب جمهوریخواه را با کشتی تایتانیک مقایسه کرده است.

لیندسی گراهام: حزب جمهوریخواه بدون ترامپ نمی‌تواند رو به جلو حرکت کندنماینده ارشد جمهوریخواه: ترامپ با دروغ‌های بزرگ دموکراسی را مسموم کرد

 

بر اساس این گزارش، رهبران ارشد حزب جمهوریخواه طی هفته های اخیر منازعات زیادی بر سر برکناری لیز چنی فرد شماره 3 این حزب در مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر اختلافات عمیق وی با دونالد ترامپ داشته‌اند.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس، درباره منازعات اخیر بین نمایندگان حزب جمهوریخواه، گفت: حزب جمهوریخواه در وسط این غرق شدن تدریجی و آرام است. در شرایط کنونی واقعا اوضاع حزب، شبیه تایتانیک است. ما در وسط این غرق شدن تدریجی و آرام قرار داریم.

این نماینده جمهوریخواه اظهار داشت: یک گروه نوازنده موسیقی روی عرشه کشتی داریم که به همه می گویند، همه چیز خوب و عادی است. و در عین حال، دونالد ترامپ به سرعت سعی می کند با پوشیدن لباس زنانه سوار نخستین قایق نجات شود. این مساله اصلا خوب نیست، نه فقط برای آینده این حزب نه برای آینده این کشور.

جمهوریخواهان به دنبال برکناری لیز چنی نماینده جمهوریخواه و سومین مقام ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از سمت رهبری خود به دلیل گسترش اختلافات با ترامپ هستند.

لیز چنی دختر دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و از منتقدان جدی ترامپ پیش از این با انتشار توئیتی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده نظام دموکراسی ما را با ادعاهای نادرست و دروغش درباره شکست در انتخابات نوامبر در نتیجه کلاهبرداری و تقلب، مسموم کرده است.

وی در ادامه بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ، افزود: انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرقت نشده است. هرکسی که این ادعا را مطرح کند، در واقع در حال پراکندن دروغ بزرگی است و به اجرای قانون پشت کرده و دموکراسی ما را مسموم می کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار