میرسلیم: مجلس اجازه سوء استفاده به نامزدهای ریاست جمهوری را نمی‌دهد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی اجازه سوء استفاده نامزدهای ریاست جمهوری در تبلیغات را نمی‌دهد، گفت: مجلس جلوی هرگونه بهره‌برداری نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات عمومی را می‌گیرد.

به گزارش  ذاکرنیوز، سیدمصطفی میرسلیم روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس و در نطق میان دستور خود افزود: به آنهایی که سودای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را در سر می‌پرورانند هشدار می‌دهم که مجلس انقلابی اجازه نمی‌دهد که آنها از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات خود استفاده کنند. البته لازم است نمایندگان روش خود را در برخورد با چنین مواردی بر اساس مجلس انقلابی اصلاح کند.


وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه جمهوری اسلامی نفت و گاز نیست بلکه مردم شریف ایران است، تصریح کرد: یکی از نشانه‌های اعتماد مردم مشارکت آنها در انتخابات است و متاسفانه عملکرد مجلس و دولت در سال‌های گذشته به این سرمایه صدمه زده است تا سطح مشارکت عمومی را به نازل‌ترین حد خود برساند.


نماینده مردم تهران با اشاره به نزولات آسمانی در بهار یادآور شد: اگر به برداشت درست و توزیع مناسب و مصرف بهینه توجه کنیم و جلوی اتلاف و اسراف را بگیریم، تقریبا در مورد کالاهای اساسی به خودکفایی نزدیک می‌شویم و بیمی از شرارت آمریکا نخواهیم داشت.


میرسلیم از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که نظارت و ارزیابی خود را درباره اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ‌ورود به فرایندهایی مانند استیضاح و اثبات بی‌کفایتی بیش از سه ماه وقت ارزشمند مجلس شورای اسلامی را گرفت، توضیح داد: این مسائل مجلس را درگیر حواشی کرده و از کارهای اصلی بازمی‌دارد و آب به آسیاب دشمنان‌مان می‌ریزد.  هر چند که این امر نمی‌تواند عملکرد رییس مجلس را در معطل گذاشتن سؤال نمایندگان از رییس جمهور را توجیه کند و بیش از یک ماه سوال کمیسیون اصل نود بی پاسخ بماند.


میرسلیم با بیان اینکه ‌امروزه مالیات غیرمستقیم بر مردم تحمیل شده و سنگین‌ترین فشار را به سه دهک اول یعنی گروه‌های کمتر برخوردار وارد می‌شود، توضیح داد: ‌این مالیات ناشی از سقوط ارزش پول ملی است که فقط در سه سال گذشته یک دهم شده است و کمر محرومان را شکسته است. از طرفی دولت برای جبران کسری بودجه روش ساده خلق پول بدون پشتوانه را انتخاب کرده که سبب افزایش نقدینگی و تورم شده است.


وی با بیان اینکه وضع مالیات منصفانه می‌تواند درآمد دولت را افزایش دهد، گفت:  این موضوع می‌تواند سبب قدرت مالی دولت شود تا نیاز به خلق پول بدون پشتوانه نباشد. از طرفی باید برای همیشه فراموش شود که بانک مرکزی قلک دولت است بلکه بانک مرکزی طبق قانون حافظ ارزش پول ملی است.


عضو کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به سند قرائت شده در مجلس درباره قاچاق که حدود ۲۷ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: مبالغی هم که بانک مرکزی در اختیار وارد کنندگان کالا گذاشته و این کالاها وارد نشده نیز در همین حدود است تا این سوال در ذهن متبلور بشود که منشاء این قاچاق همان ارز به تاراج رفته است؟

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار