امام جمعه قزوین:

مهمترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی اقامه عدل است

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مهمترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی اقامه عدل و نماز و تبلیغ آموزه های دینی و دفاع از محرومان و مستضعفان جهان است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار مهر، مراسم معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه‌های علمیه استان و جمعی از طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌های دینی و قرآنی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

آیت الله عابدینی در این مراسم گفت: در جامعه اسلامی باید فضای تبلیغی به گونه‌ای باشد که وقتی وارد شهر می‌شوید آثار اقامه نماز جماعت و جمعه و تبلیغ دینی مشاهده شود.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم رسالت امام جماعت و نهادهای فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم باید به رسالت سیره پبامبر اکرم (ص) اهل ذکر بودن را محور کارها قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید مراقب باشیم و نگذاریم مردم دچار خلأ معنوی شوند و رقابت ناسالم در فضاهای مجازی امانشان را بگیرد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: وقتی انسان با ذکر خدا آرام شود این آرامش به جامعه منتقل خواهد شد و همه باید تلاش کنیم ذکر و یاد خدا در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: اگر می‌گوئیم قرآن مهجور است نه اینکه مفسر و قاری نداریم بلکه منظور این است که عامل به قرآن کم است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رسالت امروز شما در نهادهای فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است.

اقامه نماز در اداره تبلیغات اسلامی محور کار باشد

وی اظهار داشت: آنکه دین از ما می‌خواهد اقامه نماز است نه فقط برپایی نماز و در این میان اقامه عدل هم اهمیت دوچندان دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: یک ورودی اسلام دروازه عدالت است و در تاریخ آنها که عدالت را دیدند به اسلام روی آوردند و به نظر می‌رسد مهمترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی اقامه عدل است.

وی گفت: در استان قزوین گاهی بی عدالتی به گونه‌ای است که برای نمونه یک کشاورز که می‌خواهد در باغ یا مزرعه خود یک اتاقک بسازد و در ۲۰ متر فضا ابزار کشاورزی قرار دهد و یا استراحت کند مانع می‌شویم و قانون را ملاک قرار می‌دهیم اما افراد پولدار در همین باغستان‌ها ویلا و کاخ می‌سازند و کسی مانع نمی‌شود و این بی عدالتی است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در اعمال و اجرای عدالت همه باید سینه سپر کنیم و از تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود همه مسائل را ببینند.

وی گفت: رسالت دینی ما این است که از اهل اسلام در هر کجا هستند در یمن، غزه، نیجریه یا در یمن و همسایگان خود دفاع کنیم و رسالت حمایت از مظلومین محرومان و مستضعفانی که حتی اگر مسلمان نباشند بر عهده ما است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: مسئولان حوزه علمیه و سازمان تبلیغات باید مراقب و هوشیار باشند وقتی پلیس این کشور سیاهپوست آمریکایی را خفه کرد باید فریاد بزنیم و صدای مظلومیت انسان‌های ستمدیده را به گوش جهانیان برسانیم.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی رسالت دشمن شناسی و رساندن صدای مظلومان و ستمدیدگان را دارد و در این میان رسالت روحانیت هم سنگین است تا فریادرس محرومان باشد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: رسالت ما حفظ عزت و اقتدار مسلمین است و وقتی ۵ نفتکش غول پیکر از سوی ایران به ونزوئلا صادر می‌شود و استکبار خشمگین می‌شود یک اقتدار برای کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: امروزه خط مقدم ما غزه، لبنان، یمن و فلسطین است و باید از این اقتدار صیانت کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: با آمدن حجت الاسلام والمسلین قمی به سازمان تبلیغات اسلامی یک بارقه امیدی در میان جهادگران عرصه فرهنگی ایجاد شده و. امیدواریم این حضور موجب تحولی بزرگ در این نهاد فرهنگی شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۱۰ ساله حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل سابق، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار