طی حکمی از سوی شورای انتقالی جنوب یمن؛

مدیرکل بندر سقطری درپی افشای محتویات محموله های اماراتی برکنار شد

مدیرکل بندر استراتژیک سقطری یمن در پی صدور حکمی و پس از افشای محتوای محموله های ارسالی از سوی امارات متحده عربی برکنار شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مدیرکل بندر سقطری یمن در پی افشای محتوای محموله های بشردوستانه ارسالی از سوی امارات متحده عربی بر کنار شد.

یک عضو ارشد شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) از صدور حکمی که در حساب فیسبوک وزارتخانه شورای انتقالی هم منتشر شده است به منظور برکناری ریاض سلیمان از مدیرکلی این بندر استراتژیک خبر داد.

در همین باره یک مسئول بلند پایه بندر سقطری اظهار کرده است که دستور برکناری ریاض سلیمان در حالی داده شده که وی تا پیش از برکناری بارها از پهلوگیری کشتی های اماراتی در بندر سقطری جلوگیری کرده که البته آخرین این موارد هم کشتی «تکریم» وابسته به یک موسسه بشر دوستانه اماراتی بود که معلوم شد به جای کمک های انسان دوستانه تجهیزات نظامی حمل می‌کرده است!

گفتنی است، پیشتر و در تاریخ ۲۵ فوریه، سلیمان مدیرکل برکنار شده شورای انتقالی، نامه هایی را به منظور آگاه سازی «رمزی محروس» استاندار سقطری درباره محموله های نظامی ارسالی از سوی امارات به بندر مذکور ارسال کرده بود که در نهایت با اخراجش همراه شد.

بازداشت و برکناری سلیمان در حالی صورت گرفت که نیروهای سعودی حاضر در سقطری که نظارت بر این استان را بر عهده دارند، سکوت اختیار کردند و امارات نیز سعی دارد افراد وابسته به خود را بر این بندر مسلط کند تا واردات مواد و تجهیزات دلخواه خود را به بندر تسهیل کند.

افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از ماه ژوئن سال گذشته میلادی بر سقطری سیطره یافته‌اند و در همین حال برخی منابع محلی گزارش دادند که امارات ساخت برخی پایگاه‌های نظامی در مکان‌های مهم و استراتژیک جزیره سقطری را آغاز کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار